Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Inspirational

3  

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Inspirational

मेरे दो मुक्तक

मेरे दो मुक्तक

1 min
248



राष्ट्र कवि दिनकर आधुनिक युग के दिनकर, साहित्य जगत में पहचान अमिट रस वीर।

कवि दिनकर हिंदी के कलम सम्राट -देकर जन्म धन्य-धन्य हुई धरा बिहार।।


रेणुका, उर्वशी, हुंकार, रश्मिरथी क्रतियाँ महान, सदा रखा हृदय में, माँ भारती के प्रति मान।

ओजस्वी राष्ट्र भक्ति से ओतप्रोत रचीं रचनाएँ -दिनकर ने पाया जन-जन से सम्मान।।



Rate this content
Log in