Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

चेतना चितेरी , प्रयागराज

Inspirational

4  

चेतना चितेरी , प्रयागराज

Inspirational

बंधुत्व

बंधुत्व

1 min
366


यह देश है हमारा,

हम सब वतन के रखवाले हैं।


हम भारत के शूरवीर हैं,

जनचेतना कर्मवीर हैं ।


हम सब में अपनत्व नहीं, 

हममें बंधुत्व की भावना है।


हममें भेद नहीं, 

बैरी की खैर नहीं,

  

हमारा दायित्व है,

देश में सुख शांति हो ।


हम सब बंधु हैं,

साथ मिलकर 

वतन का मान बढ़ाएंगे।


राष्ट्र की उन्नति में,

हम सबका योगदान है ।


विश्व पटल पर,

भारत की शान है।


यह मुल्क हमारा है, 

हम सब भारत माता की संतान हैं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational