Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyanka Gupta

Abstract Inspirational Others

3  

Priyanka Gupta

Abstract Inspirational Others

वसंत

वसंत

1 min
6


पतझड़ की उदासियों को चेहरे से झाड़ ,

नयी कोंपलों की मुस्कराहट ,

लबों पर चिपका जाता है वसंत । 

यूँ तो प्रेम में पगा रहता है मन हमेशा ,

एक पूरा मौसम ही प्रेम को ,

समर्पित कर जाता है वसंत । 

नित रोज़ नव रंग बिखेरती है प्रकृति ,

इंद्रधनुषी रंगों से प्रकृति को,

सरोबार कर जाता है वसंत । 

पूरा होने के लिए रीतना पड़ता है ,

नया पाने के लिए पुराना छोड़ना पड़ता है ,

सन्देश यही दे जाता है वसंत । 


Rate this content
Log in