Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pradeep Sahare

Inspirational

4  

Pradeep Sahare

Inspirational

शबनम

शबनम

1 min
332


भोर के साथ,

प्रकृति को घेरकर ,

छाई हुई दिखी शबनम ၊

गुलाब की पंखुडी पर,

छोटी छोटी बूंदें ၊

पराग के संग ,

रही थी घुल मिल ၊

भ्रमर छेड़ने की कोशिश,

करता बार बार ၊

पराग संग,

रस पान करने बेकरार ၊

हवा के झोंके से,

सब बेकार ၊

गुस्सा हुआ,

 भ्रमर चला दूर ၊

कोमल किरणें,

पड़ी बूंदों पर ၊

चमक उठी,

नवयौवना की तरह ၊

भ्रमर जो देखता दूर से ၊

धीरे धीरे सूरज की किरणें,

भरने लगी दम ၊

बस्, उसी के साथ,

शबनम हो गई खतम ၊

यही है सब जीवन ၊



Rate this content
Log in