Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

LALITA MOHAN DASH

Children Stories Romance Inspirational

4  

LALITA MOHAN DASH

Children Stories Romance Inspirational

ଶିଶୁଟିଏ ତା'ର ଆଶା

ଶିଶୁଟିଏ ତା'ର ଆଶା

2 mins
278



ସତ ନ୍ୟାୟ ସଂସ୍କାର ପଥ ଶିକ୍ଷା,

ମଣିଷକୁ ଜ୍ଞାନ ଦୀପ୍ତ କରେ,

ଶିକ୍ଷା, ଅନ୍ଧାରରୁ ମଣିଷ ସମାଜକୁ

ପହଂଚାଏ ଆଲୋକରେ |

ଜ୍ଞାନପ୍ରାପ୍ତ ହେଲେ ତାକୁ ସଜାଏ

ଛନ୍ଦରେ, ତାଳରେ, ଲୟରେ,

ଉଦଭାସିତ କରେ ସମଗ୍ର ସମାଜକୁ

ପ୍ରାପ୍ତ ଜ୍ଞାନାଲୋକରେ |

ଇଛା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶିଶୁର ଭବିଷ୍ୟତେ

ହେବ, ବୈଜ୍ଞାନିକ ବା ଡାକ୍ତର

ଅବା ସୈନିକ ବା ବୈଜ୍ଞାନିକ ବା

କୃଷକ, କାରିଗର |

ଭବିଷ୍ୟତ ତାର, ହାତ ଠାରି ତାକୁ

ପରା ଡାକୁଛି,

ଦାରିଦ୍ର୍ୟତା ଯୋଗୁ, ସେ ଆଜି ବିଡି

ଶ୍ରମିକ ସାଜିଛି |

ଆଇନ୍ ତ ବହି ଭିତରେ ବାଳୁତ କାଳେ

ଶ୍ରମ ମନା ହୋଇ ରହିଛି,

କିନ୍ତୁ ଜଟିଳ କାମଜ୍ୱାଳାରେ ବାଳ ଶ୍ରମିକ

ଖାଲି କାନ୍ଦୁଛି |

ଶିଶୁଟିଏ,

ମନ ତାହାର କୋମଳ, ହୃଦୟ ଅଟେ

ସରଳ ସ୍ଵଚ୍ଛ ସୁନ୍ଦର

ଆଗାମୀ ପୀଢ଼ିର ସେଇ ଅଟଇ ପରା

ଦେଶର କର୍ଣ୍ଣଧାର |

ଶିଶୁ ଦିବସରେ କେତେ ଫମ୍ପା ଭାଷଣ

ସେ ଶୁଣି ଆସିଛି

ଆଇନ୍ ବହି ଭିତରେ ବହୁ ପ୍ରକାର ଦଣ୍ଡ

ଭରି ହୋଇ ରହିଛି |

କିନ୍ତୁ କୁଲି କାମ କରି କରି କରି ଅବଶେ

ଖାଲି କାନ୍ଦୁଛି

ଦେଖ ତା ପରି ପିଲା ସବୁ ବ୍ୟାଗ୍ ଧରି

ଇସ୍କୁଲ ଯିବା ଦେଖୁଛି |

ସେମାନଂକର ବାପା ମାଆ ମାନେ

ପିଲାକୁ ଛାଡିବା ଦେଖୁଛି

ବାଲ୍ୟକାଳୁ ସେ ଶ୍ରମିକ ହୋଇ ସେ

ପରିବାରକୁ ପୋଷୁଛି |

ସକାଳରୁ ରାତି ଅନ୍ଧାର ଯାଏ ମାଲିକ

ର ନିର୍ଯ୍ୟାତନା ସହୁଛି

ଦୋଷ କଅଣ ତାର, କଥାଟିକୁ ମନେ

ମନେ ସଦା ଭାବୁଛି |

ଶିଶୁଟିଏ,

ଶିଶୁର ସର୍ବଗୁଣ ଉନ୍ନତିରେ ସର୍ବଦା

ଦେଶର ଉନ୍ନତି ହୁଏ

ସାମଗ୍ରିକ ଭାବେ ଶିକ୍ଷା ପାଇଲେ ଏକ

ଅମ୍ବୃତମୟ ଦୁନିଆ ଗଢ଼ି ହୁଏ |

ସେ ତ ଶିଖିବା ଦରକାର, ନମ୍ରତା ଓ

ସତ୍ୟବାଦୀତାକୁ

କାଳଜୟୀ ହୁଏ ବିଚାରକୁ ନେଲେ ତା

ଲୁକ୍କାୟିତ ପ୍ରତିଭାକୁ |

ଧରମ ଓ ଆଇନ୍ ବହି ଭିତରେ ଅନେକ

ଭରି ରହିଛି ବ୍ୟବସ୍ଥା

ପ୍ରଶ୍ନ ଆଶେ, ଆମେ କେତେ ଦେଖାଉ

ଅଛେ ଆନ୍ତରିକତା |

ହୋଟେଲରେ ଧୁଆଧୋଇ କାମରେ

ଖାଲି ଘାଣ୍ଟି ହୋଇଛି

କମାର ଶାଳର କଠିନ କାମ ମଧ୍ୟରେ

ସେ ଖାଲି କାନ୍ଦୁଛି |

ତାର ଲୁକ୍କାୟିତ ପ୍ରତିଭାକୁ ଆଣିବା

ପାଇଁ ଲୋକଲୋଚନକୁ

ଛାତିରେ ହାତ ରଖି କୁହ କେତେ ଜଣ

ଆମେ ନେଉଛେ ବିଚାରକୁ |

ଶିଶୁଟିଏ,

ତାର ଆତ୍ମା ଭିତରେ ଭର୍ତ୍ତି ହୋଇଅଛି

ବହୁ ଉନ୍ନତିର ସମ୍ଭାବନା

ଆଗକୁ ବଢ଼ିବ, ଦେଶକୁ ଗଢିବ, ମାଟି

ମାଆକୁ ମଣିବ ଆପଣା |

ଧରମ ଓ ଆଇନ୍ ର ବହି ଭିତରେ ନୀତି

ଭରି ହୋଇ ତ ରହିଛି

କିନ୍ତୁ କୁହ କିଆଁ ଇଟା ଭାଟିର କାମର

ମଧ୍ୟରେ ସେ ଖାଲି କାନ୍ଦୁଛି |

ଜଳୁଛି ମନ, ଅନ୍ଧାର ଭିତରେ ଇଛା,

ଆଲୋକିତ କରିବ ସମାଜକୁ

ଇଛା ଅଙ୍ଗିକାରବଦ୍ଧ ହେବ, ଦୂର କରିବ

ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାରୀ, ଦୁର୍ନୀତି ଦୁଷ୍କର୍ମୀକୁ |

ଆଶା ତାର, ଦୂର ହେବ ଅନ୍ଧାର, ମୁକ୍ତି

ମିଳବ କଳଙ୍କମୟ ଅଧ୍ୟାୟରୁ

ଅଛନ୍ତି ଯେତେ ତା ପରି କୁନି କୁନି ପିଲା,

ଦିନେ ପାଇବେ ମୁକ୍ତି ଅନ୍ଧାରରୁ |

ସେ ସମାଜର ମୁଖ୍ୟସ୍ରୋତରେ ସାମିଲ

ହେଲେ କେତେ ଭଲ ହୁଅନ୍ତା

ହେ ସାହିତ୍ୟିକ, ମନରେ ଭୟ ନରଖ,

ଦିଅ ଦେଶ ପାଇଁ ଏଇ ବାରତା l



Rate this content
Log in