Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jyotiranjan Sahu

Others

2.5  

Jyotiranjan Sahu

Others

ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ

ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ

1 min
345


॥ ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ ॥


କୁରୁ ସଭା ସ୍ଥଳେ ଦ୍ରୌପଦୀ ବିକଳେ

ଡାକନ୍ତି ହରି ହେ ରଖ ମୋ ମାନ

ପଞ୍ଚ ବୀର ପତି ଥାଉଥାଉ ମୁହିଁ

ଭଗୁଛି ଏକେଉଁ ଅପମାନ ॥


କରୁଣ ବିଳାପ ଶୁଣିବାକୁ ତାଙ୍କ

ନଥିଲା ଧୈର୍ଯ୍ୟ କି ନଥିଲା ବଳ

ପଶାଖେଳେ ନିଜ ପତ୍ନୀ ଙ୍କୁ ହରାଇ

ପାଞ୍ଚ ପାଣ୍ଡବ ଆଜି ନିରୁତ୍ତର ॥


ଗୋଟିଏ ହସ୍ତ କୁ ଟେକି ହରି ନାମେ

ଆର ହସ୍ତେ ଧରେ ବସ୍ତ୍ର ନିଜର

ବିକଳ ଦ୍ରୌପଦୀ ବସ୍ତ୍ର କୁ ହରାଏ

ଦୁଃଶାସନ ଭିଡେ ବସ୍ତ୍ର ତାହାର ॥


ନପାଇ ଆଉ କେ ସାହା କି ଭରସା

କୁରୁ ସଭା ଥିଲା ଯେ ନିରୁତ୍ତର

ଶେଷ ରେ ଦ୍ରୌପଦୀ ଦୁଇ ହାତ ଟେକି

ହରି ରକ୍ଷ ବୋଲି କଲେ ଚିତ୍କାର ॥


ଯେ କ୍ଷଣି ଟେକିଲେ ଦୁଇ ହାତ ନିଜ

ଖୋଲିଲା ବସ୍ତ୍ର ନଥିଲା ନଜର

ଲୋକ ଲଜ୍ଜା ଆଉ ମନରେ ନଥିଲା

କହିଲେ ସଖା ରଖ ମାନ ମୋର ॥


ବୁଜିଗଲା ଆଖି ସଖା ଆଗେ ଦେଖି

କହିଲେ ଜୀବନ ଧନ୍ୟ ହୋଇଲା

ଗୋଟି ବସ୍ତ୍ର କେବେ କୋଟି ବସ୍ତ୍ର ହେଲା

ଦୁଃଶାସନ ଥକି ତଳେ ଲୋଟିଲା ॥


ଏକି ଘଟିଗଲା ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଘଟଣା

କୁରୁ ସଭା ସ୍ଥଳେ ସବୁ ଚକିତ

କିଏ ଦେଲା ଆଉ କେଉଁଠୁ ଆସିଲା

କୋଟି ବସ୍ତ୍ର ଘଟଣା ଏ ଅଦ୍ଭୁତ ॥


ଯୋଗବଳେ ପ୍ରଭୂ ଜଣାଇ ଦେଲେ ହେ

କୃଷ୍ଣା ତୁମ ଋଣ ସୁଝି ମୁଁ ଦେଲି

ନିଜ ବସ୍ତ୍ର ଚିରି କରିଥିଲ ଋଣି

ଶିଶୁପାଳ କୁ ଯେବେ ବଧ କଲି ॥


ଭଗ୍ନୀ ତୁମେ ମୋର ସେଦିନ ସାଜିଲ

ଭ୍ରାତା ହୋଇ ରକ୍ଷା କରିଛି ତୁମ

ବିପଦ ଜୀବନେ ଆସିଯିବ ଯଦି

ଧରିବ ମୁଖେ ତୁମେ ମୋର ନାମ ॥


ଭାଇ ଭଉଣୀ ର ଅପୂର୍ବ ସମ୍ପର୍କ

ଶିଖାଇ ଦେଲା ସେ ନନ୍ଦ କୁମର

ଭଗ୍ନୀ ପାଇଁ ଭ୍ରାତା ଭ୍ରାତା ପାଇଁ ଭଗ୍ନୀ

ପବିତ୍ର ସମ୍ପର୍କ ଏ ବିଧାତା ର ॥


ଆଜିବି ସ୍ମୃତି ସେ ମନେପଡିଯାଏ

ଯେବେ ଆସିଯାଏ ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ

ଭାଇ ହାତେ ରାକ୍ଷୀ ଭଉଣୀ ଟେ ବାନ୍ଧି

କହେ ବାନ୍ଧିଲି ରଖିବ ମୋ ମାନ ॥


<<ଜ୍ୟୋତିରଞନ ସାହୁ>>

୮୮୯୫୧୫୬୩୫୫


Rate this content
Log in