Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Jyotiranjan Sahu

Others

3  

Jyotiranjan Sahu

Others

ମୟୂରଭଞିଆ

ମୟୂରଭଞିଆ

1 min
291


ମୟୂରଭଞ୍ଜ୍ଜିଆ ମୁଁ ମୟୂରଭଞ୍ଜ୍ଜିଆ

ଏଇ ଭଞ୍ଜମାଟିରେ ମୋ ଜନମ

ଏଇଠି ଖେଳିଛି ଏଇଠି ବଢିଛି

ଏଇ ମାଟିରେ ହେବ ମୋ ମରଣ  ।

ସାରା ରାଇଜ ମୁଁ ବୁଲିଆସି ଦେଖେ

ଭଞ୍ଜଭୂମି ମୋର ସରଗ

ଦୁନିଁଆ କଥାରେ ଯାଏ ଆସେ ନାହିଁ

ଏଇ ମାଟି ପାଇଁ ହୃଦେ ଦରଦ  ।

କିଏ କହେ ବୋକା କିଏ କହେ ଭାଲୁ

ଏଇ ମୟୁରଭଞ୍ଜ୍ଜି ଆ ଗୁଡାକ

ହେଲେ ଏଇ ଭଞ୍ଜଭୂମି ହୁଂକାର ଛାଡିଲେ

ରାଜନୀତିଆଙ୍କ ଦକଦକ   ।

ଶିମୁଳିପାଳର ପ୍ରାକୃତିକ ଶୋଭା

ଏଇ ଭଞ୍ଜକୋଳେ ଶୋଭିତ

ଏହାରି ପାଇଁକି ଓଡିଶାର ମାଟି

ମୌସୁମୀ ଜଳରେ ପ୍ଳାବିତ   ।

ମାନୁ କି ନମାନୁ ଜଣେହେଲେ କେହି

ଏହି କଥାଟି ନିରାଟ ଯେ ସତ

ଶିମୁଳିପାଳର ସବୁଜ ବନାନୀ

ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରେ ପରିବେଶ   ।

କୁଲୁ ଦାର୍ଜିଲିଂ ଦେଖିଲେ କି ହେବ

ଶିମୁଳିପାଳ ଯେ ନଦେଖିଛି

ଶୋଭା ଆଭା ତାର ସିଏ ହିଁ କହିବ

ଯେସେଠି ପଥରରୁ କବି ପାଲଟିଛି   ।

ହାତୀ ବାଘ ବୋଲି ରଡି ଛାଡିଥାଅ

ଟିଭି ଛବି ଦେଖି ଯାହା ଜାଣ

ହେଲେ ଏ ଭଞ୍ଜିଆ ସବୁଦିନ ପରା

ବାଘ ସାଂଗେ ଖେଳେ ଛକିଶୂନ   ।

ମାଟି ମଣିଷ ଏ ମାଟି ହୋଇ ଖଟେ

ବଣମୂଲକକୁ ସାଥୀକରି

ଦୁଃଖ ଲାଗେ ଯେବେ ଆଜିକାଲି ଶୁଣେ

ହାତୀ ମଣିଷର ମରାମରି    ।

ଆହୁରି ଅଛି ଏ ଭଞ୍ଜଭୂମି କଥା

ଦ୍ବିତୀୟ ଶ୍ରୀ କ୍ଷେତ୍ର ଅଟେ ଏହି

ବୁଢୀ ଅମ୍ବିକାର ନାଁ ଡାକ ଯେ ସେ

ଓଡିଶା ସାରାରେ କୁହାକୁହି   ।

ଏହି ଭଞ୍ଜଭୂମି ବୀର ଆଦିବାସୀ

ଲଢିଯାଉଥିଲେ ବୀର ପରି

ଦେଖି ଆସ ଯାଇ ଆଜିବି ଏ ଦେଶେ

ସୀମା ରେ ରକତ ସେ ବୁହାଇ   ।

ଭଞ୍ଜବାସୀ ପରା ଭାରି ସରଳିଆ

ଛନ୍ଦ କି କପଟ ନାହିଁ ମନେ

ସେଥିପାଇଁ କିବା ଜଗତର ନାଥ

ପୁରୀ ଛାଡି ଆସିଥାନ୍ତି ଦିନେ   ।

ବଖାଣି ବସିଲେ କଥା ସରିବନି

କାଗଜ କଲମ ଯିବ ସରି

ମହାନ ଏ ମାଟି କଳା ଓ ସଂସ୍କୃତି

ପ୍ରଣାମ ରେ ଦିନ ଯାଉ ସରି   ।


Rate this content
Log in