ସ୍ଵର୍ଣ୍ଣ ମୟୀ ମାଆ ଭାରତୀ
ସ୍ଵର୍ଣ୍ଣ ମୟୀ ମାଆ ଭାରତୀ
ବିଶ୍ଵ ବିଦିତ ଭାରତୀର ଚିତ୍ର
ଅପୂର୍ବତା' ରୂପକାନ୍ତି ,
ସୁଜଳା ସୁଫଳା ମା'ଶସ୍ୟ ଶ୍ୟାମଳା
ଦୂର କରେ ସର୍ବ କ୍ଳାନ୍ତି ! !
ଅଖଣ୍ଡ ଭୂଖଣ୍ଡ ଏକତା ପ୍ରତୀକ
ମାଅାର କୁହୁକ ମନ୍ତ୍ର ,
ବିଭିନ୍ନତା ଭାବ ହୁଏନା ପ୍ରତୀତ
ସମନ୍ଵୟେ ଧର୍ମ ଶାସ୍ତ୍ର ! !
ଭାରତୀ ଶାସ୍ଵତୀ ଅପୂର୍ବତା'କୀର୍ତ୍ତି
ଜାଣିଛି ଏ ସାରା ବିଶ୍ଵ ,
ଅହିଂସାର ମନ୍ତ୍ର ତା'ର ବ୍ରହ୍ମଅସ୍ତ୍ର
ଶତୃ ମଣେ ମୁଁ'ଯେ ନିଃସ୍ଵ ! !
ମାଅା ଭାରତୀର ଯୋଗ୍ୟତମ ସୁତ
ମହାତ୍ମା ନାମରେ ଖ୍ୟାତ ,
ଝୁରୁଛି ଭାରତ ଝୁରୁଛି ଏ ଵିଶ୍ଵ
ଶତ ଶତ ପ୍ରଣିପାତ ! !
ମାଅା ସରସ୍ଵତୀ ମାଅା ବୀଣାପାଣି
ମାଅାର ଶାଶ୍ଵତ ରୂପ ,
ବିଦ୍ୟା ପ୍ରଦାୟିନୀ ମଙ୍ଗଳ କାରିଣୀ
ବେନିକର ଯୋଡେ ନୃପ ! !
ବିଜୟର ଝଣ୍ଡା ମାଅା ହସ୍ତେ ଖଣ୍ଡା
ଖଡଗ ଖପର ଧାରୀ ,
ଅନ୍ୟାୟ ଅନୀତି ସହ୍ୟସେ' କରେନି
ଶତୃ ନାଶେ ଆଗଭରି ! !
ମନ୍ଦିର ମାଳିନୀ ସ୍ଵର୍ଣ୍ଣବିଭାବରୀ
ଭାରତୀ ମାଅାର ପ୍ରୀତି ,
ତ୍ରିରଙ୍ଗା ପତକା ବିଜୟର ଟୀକା
ମାଅାର ଅଭୁଲା ସ୍ମୃତି ! !
ସ୍ଵର୍ଣ୍ଣ ଆଭୁଷଣା ସମ୍ପଦରେ ଗୁଣା
ଅଶେଷ ବିଭବ ରାଜି ,
ଅସରନ୍ତି ଧନ ରଖିଛି ସାଇତି
ଗୁପ୍ତଧନ ଖୋଜି ଖୋଜି ! !
ହେ ମାଅା ବିଜୟା ମହିଷାମର୍ଦ୍ଦିନୀ
ସର୍ବ ଦେବଗଣ ଶାନ୍ତି ,
ବିଜୟର ପର୍ବ ପାଳୁଛି ଭାରତ
ସାଇତି ରଖିଛି କୀର୍ତ୍ତି ! !
ସଦାନନ୍ଦ ସାହୁ ,
ଧୁରୁଷୀଆ , ଆଠଗଡ଼ , କଟକ