Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jyotiranjan Sahu

Others

3  

Jyotiranjan Sahu

Others

ଅଳିଆ ଗଦାର ଅଲୋଡା ତୁଳସୀ

ଅଳିଆ ଗଦାର ଅଲୋଡା ତୁଳସୀ

2 mins
227




କଟକ ସହର ବଡ ମେଡିକାଲ

ଆସନ୍ତି ସେଠାକୁ ରୋଗୀ ହଜାର ହଜାର

ମୟୂରଭଞିଆ ମୁଁ ଯାଇଥିଲି କାଲି

ଦେଖାଇବାକୁ ମୋ ଅସୁସ୍ଥ ଶରୀର ॥


ଡାକ୍ତର ଦେଖି ମୋ ଦୁର୍ବଳ ଶରୀର

ଲେଖିଲେ ଔଷଧ ଗୋଟିଏ ପୃଷ୍ଠାର

ସେ ଔଷଧ ପୁଣି ମିଳିବ କହିଲେ

ଅମୁକ ଦୋକାନ ଅମୁକ ଜାଗାର ॥


ଖୋଜି ଖୋଜି ଯାଇ ପହଞ୍ଚିଲି ସେଠି

ବଢାଇଦେଲି ମୁଁ ଔଷଧ ଚିଠାଟି

ଗୋଟିଏ ଔଷଧ ନଥିଲା ବୋଲି ସେ

କହିଲା ଦିଅନ୍ତୁ ମୋତେ ଦି' ମିନିଟି ॥


ଚୁପ୍ଚାପ୍ ବସି ପାଖ ଚଉକିରେ

ଚାହିଁଲି ରାସ୍ତାକୁ ଅନ୍ୟମନସ୍କରେ

ଲାଗିଲା ଯେମିତି ହଠାତ୍ କିଏ ସେ

ଡାକିଦେଲା ମୋତେ ଅଜଣା ସ୍ବରରେ ॥


ଏପଟ ସେପଟ ଦେଖିଲି ମୁଁ କେତେ

ଜାଣିପାରିଲିନି ଡାକୁଛି କିଏ ସେ

ହଠାତ୍ ଦେଖିଲି ପାହାଚ କଡକୁ

ସାତ ଆଠ ପତ୍ର ତୁଳସୀ ଗଛଟେ ॥


ଔଷଧର ଖୋଳ ଜରି ଓ ଗୁଟୁଖା

ତା ମଝିରେ ସିଏ ହସେ ଫିକା ଫିକା

ତିନି ଚାରି ପତ୍ର ପାନ ଛେପେ ନାଲି

ହାଲ୍କା ପବନରେ ଝୁଲେ ଏକା ଏକା ॥


ଲାଗିଲା ଯେପରି କହୁଛି ତୁଳସୀ

ଅନ୍ତର ବେଦନା ହୃଦୟରେ ଜାକି

ଅଭିମାନଭରା ଛନ୍ଦରେ କୁହେ ସେ

କେହି ନାହିଁ ଏଠି ଯେ ମୋତେ ଚିହ୍ନୁଛି ॥


ତୁଳସୀ କଥାରେ ମନେପଡିଗଲା

ମାଟି ଘର ପୁଣି ତୁଳସୀ ଚଉରା

ସଞବତୀ ଧରି ଚଉରା ମୂଳରେ

ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବା ସ୍ମୃତିସେ ନିଆରା ॥


ଆଜି ସବୁଆଡେ ବଡ ବଡ କୋଠା

ସଂସ୍କାର ନିୟମ ଟଙ୍କା ପାଖେ ବଙ୍କା

ମଣିଷ ଚିହ୍ନେନା ମଣିଷକୁ ଆଜି

ବିଜ୍ଞାନ ବି କହେ କିଏ ସେ ଦେବତା ॥


ଭଙ୍ଗା ପାହାଚର କୋଣେ ଛିଡା ହୋଇ

ପଚାରେ ତୁଳସୀ ମୁହଁକୁ ଶୁଖାଇ

ନାଲି ନେଳି ଧଳା ବଟିକା ପଛରେ

ଆୟୁଷକୁ ତୁମ ସାରୁଛ କିମ୍ପାଇଁ ॥


ସୁସ୍ଥ ରଖ ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ଚିତ୍କାର କରୁଛ

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ବୋଲି ଡିଂଡିମ ପିଟୁଛ

ପ୍ରକୃତିକୁ କରି ତୁମ ହତାଦର

କି ସମାଜ ତୁମେ ଗଢିବ ଭାବୁଛ ॥


ଅଳିଆ ଗଦା ର ତୁଳସୀଟେ ମୁହିଁ

ସନମାନ ଛାଡ ଆଦରବି କାହିଁ

ଧନ କି ରତନ ନୁହେଁ ବୋଲି ବୋଧେ

ନଜର କାହାରି ମୋ ଉପରେ ନାହିଁ ॥


ତଥାପି ଦୋଷ ମୁଁ ଦେଉନି କାହାକୁ

ପଡ଼ିଛି ଆଦରି ମୋ ନିଜ ଭାଗ୍ୟ କୁ

ଜାଣିଛି ଜୀବନ ମୋର ଦୁଇ ଦିନ

ଥରଟେ ସମ୍ମାନ ଦିଅ ଏ ମାଆ କୁ ॥


ଅଜଣା ଯୁବକ ବେଗେ ଚାଲିଗଲା

ତାର ପାଦ ତଳେ ମା ଟିଏ ଥିଲା

ଚିତ୍କାର କରି ମୁଁ ଉଠିଲି ସେଠାରେ

ଟିକେ ଚାହିଁ ତଳ ବାଟ ଚାଲ ଭଲା ॥


ହସି ହସି ସେହି ଯୁବକ କହୁଛି

ଅଳିଆ ଗଦାର ଆଟେ ଏତୁଳସୀ

ଏହାକୁ ମାଡିଲେ ଦୋଷ କିଛି ନୁହେଁ

ନହେଲେ ବାଟରେ ଚାଲିବା କେମିତି ॥


ତାର କଥା ଶୁଣି ଲାଗିଲା ଯେମିତି

ଧରାଶାୟୀ ମା' ତୁଳସୀ କହୁଛି

ଏଭଳି ଭାବନା ଆସିଛି ଯେବେଠୁ

ବସୁଧା ଜନନୀ ଗୋମାତା କାନ୍ଦୁଛି ॥


ବେଶି ଦୂର ନୁହେଁ ଆଉ ସେହିଦିନ

ଭୂପତିତ ହେବେ ସର୍ବେ ସନାତନ

ଏ ଦୁନିଆଁ ଯେବେ ଚିହ୍ନି ନପାରଇ

ଦେଇ ନଜାଣଇ ମା'କୁ ସମ୍ମାନ ॥


ସହି ନପାରିଲି ମା'ର ଭତ୍ସନା

କ୍ଷମା ଚିନ୍ତିମନେ ଉଠିଲି ତତ୍କ୍ଷଣା

ଯତନେ ତାହାକୁ ଉଠାଇ ସେଠାରୁ

ଆଣି ଲଗାଇଲି ମୋ ଘର ଅଗଣା ॥


ଅଳିଆ ଗଦାର ଅଲୋଡା ତୁଳସୀ

ଚଉରାରେ ମନ୍ଦ ମନ୍ଦ ହସୁଅଛି

ହସ ଦେଖିତାର ମନେ ମୁଁ ଚିନ୍ତିଲି

ବୋଧେ ସନାତନ ଆଜି ବି ବଞ୍ଚିଛି

ବୋଧେ ସନାତନ ଆଜି ବି ବଞ୍ଚିଛି ॥


॥ ଜ୍ୟୋତିରଞନ ସାହୁ ॥

8895156355


Rate this content
Log in