Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Inspirational

4  

MS Mughal

Inspirational

स्वतंत्र सैनानी

स्वतंत्र सैनानी

1 min
337


न देखा मंज़िल ए मक़्सूद और भीड़ गए फरंगियो से 

वो थे मुजाहिदीन ए आज़ादी जो लड़ गए फरंगियो से 

भारत माता का था सवाल जो खून भी न रहा अज़ीज़

ज़ुल्म सह कर भी, आज़ादी को अड़ गए फरंगियो से 

न झुके थे वो कभी, न झुकने दिया सर भारत मां का

सर कटा कर एक के बाद एक , लड़ गए फरंगियो से 

यकीनन 'हसन' उनके सीनों में इश्क़ ए वतन था 

जो जान की परवाह किए बिना अड़ गए फरंगियो से 

तोड़ दी गुलामी की जंजीरें निछावर कर अपना लहू

बग़ैर तीर ओ तलवार जो भीड़ गए फरंगियो से.

मुजाहिदीन ए आज़ादी ( स्वतंत्र सैनानी ) 



Rate this content
Log in