Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dhvani Ameta

Others

3.4  

Dhvani Ameta

Others

श्री राम

श्री राम

1 min
160


त्याग किया था जीवन भर, 

 निभाया धर्म, न सुख चैन पाया ।

 ना लोभ, मोह, लालसा,

 न काम, क्रोध, मद,माया ।

 तेरी मर्यादा, धेर्य की सीमा ,

 क्या मापे ये ध्वनि रघुवीर ।

 निकले द्वापर, सत, त्रेतायुग ,

 तब तुमने मंदिर जो बनाया ।।

अयोध्या में बीते कितने युग ,

अब तुमने मंदिर जो बनाया ।

चाहे कोई देव, गन्धर्व हो या, 

कोई जीव या प्राणी, 

युगों युगों तक रहेगा वो, 

प्रभु श्री राम का ऋणी ।



Rate this content
Log in