Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudha Adesh

Others

5.0  

Sudha Adesh

Others

हर दिन होली

हर दिन होली

1 min
260


रंग बरसे, आई होली

हर चेहरे पर हंसी ठिठोली ।


गुझिया बानी, अनरसे बने

दही भल्ले की हाट लगी ।


चुग-चुग खाये हर घर में

जाति पाति की दीवार ढही ।


रंगे सभी एक ही रंग में

अमीर-गरीब की खाई मिटी ।


रंग लो मन को प्यार के रंग में

रहे न ईर्ष्या द्वेष भाव कहीं ।


हम सब एक ही भारत मां के अंश

समझ लो एक बात सही ।


सब मिलकर रचो विश्व नया

हर दिन होली ,रुंधे न हंसी ठिठोली ।


सुधा आदेश


Rate this content
Log in