Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

Children Stories Others

4.3  

Mohanjeet Kukreja

Children Stories Others

एक और पहलू...

एक और पहलू...

1 min
326


ख़ाली सड़कें

साफ़-सुथरी फ़ज़ा

एक ख़ामोशी 

जो पहले

कहीं नहीं थी.

 

खिड़की पर पंछी -

उनकी चहचहाहट

जो पहले ट्रैफ़िक 

के शोर में 

कहीं दब जाती थी.

 

हाथ में कोई किताब

जो बुक-शेल्फ़ पर

बाक़ी किताबों के

साथ रखी 

धूल खा रही थी.

 

वो घर का

खाना पीना

जिसका ज़ायका

हम सब

भूलने लगे थे.


सांप-सीढ़ी

लूडो और कैरम 

जो घर के 

किसी कोने में

उपेक्षित पड़े थे.


घर में सबका 

एक-साथ

हंसना-खेलना

उठना बैठना

वक़्त बिताना.

 

कुछ क़िस्से

वो कहानियां

जो दिमाग़ की

तहों में कहीं

खो चले थे…


अचानक सब लौट आए हैं !!



Rate this content
Log in