Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ankit Sharma

Inspirational

4.2  

Ankit Sharma

Inspirational

दर्पण

दर्पण

1 min
746


यह जनम नहीं ,यही मरण है।

ये विश्व नहीं ,एक रण है।

यहां मानवता का कोई मोल नहीं,

मर्यादा के भी बोल नहीं ,

उठा पटक सा जीवन है,

मौन हो गए सब मन है।

इस त्राहिमाम का कोई अंत नहीं ,

किसी इश्वर का भी पता नहीं ,

आस को भी आस नहीं ,

कुछ भी किसी को एहसास नहीं।

हो सकता हैं स्वर्ग कही हो,

पर नरक यहीं हैं।

यह जनम नहीं ,

यही मरण है ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational