Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jitendra Kumar

Children Stories

4  

Jitendra Kumar

Children Stories

चिड़ियाघर की सैर

चिड़ियाघर की सैर

1 min
508



एक दिन करने पहुँचा,

मैं चिड़ियाघर की सैर।

भालू, बन्दर, चीता, मगर,

हाथी और देखा एक शेर।।


दरियाई घोड़ा भी वहाँ,

देखा मैंने पहली बार।

रंग-बिरंगे पक्षी देखे,

पर तोलने को तैयार।।


रंगीन मछलियाँ भी थीं,

एक्वेरियम में सजी हुईं।

देख सफेद भालू के बच्चे,

मुझको बड़ी खुशी हुई।।


तरह-तरह के साँप और,

अजगर भी मैंने देखे।

गेण्डा, बत्तख, मोर और,

शतुरमुर्ग थे वहाँ अनौखे।।



Rate this content
Log in