Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Archana Tiwari

Others

4  

Archana Tiwari

Others

छठ महिमा

छठ महिमा

1 min
535



हे छठी मैया तोहे पियरी चढइबै

सुनी ल अरजिया हमार

छठी मैया तोहार बरत हम भूखीबै

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... ! 


बसवा का दौरी हम तो सजउबै

हम तो सजउबै बसवां का सुपवा

दुनौ कर जोड़ तोहका मनउबै

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... !


मांगे सजा रहे सेन्हुरा

गोदिया में खेलै मोर ललना

अंगना सासु झुलावै पलना 

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... !


सुंदर सुंदर फल बान्छ बान्छ लइबै

घरवा अंगनवा बाजा बजवैबई

सोने का कलशा सजइबै

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... !


ताल सजउबै पोखर सजउबै

गोतनी के न्योतब ननदी के बोलउबै

अचरा फैरा के दिनकर के गोहरैबे

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... !


तोहरे कृपा से गूंगा बोलई

तोहरे कृपा से आँधर देखई

 हमरा पे भी कृपा तू कै द हे माई

सुनी ल अरजिया हमार..

हे छठी मैया ......................... !



Rate this content
Log in