Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Sharma

Others

4  

Anita Sharma

Others

भावनाएं

भावनाएं

1 min
256


कितने छंद क्षणिकाओं कोमल उपमाओं में गोते लगाती अविरल बहती जाती वो….!

इठलाती इतराती मस्ताती दुल्हन सी,लफ़्ज़ों के श्रृंगार में सँवर जाती वो;

कुछ पल के लिए ही सही मन को झंकृत कर जाती वो;

सुन्दर सृजन काव्यों से निकलकर,निश्छल सुन्दर नज़र आती वो;

कवि के मन के अनुरूप कल्पनाओं में विचरती दुःख दर्द विदा कर जाती वो;

ओतप्रोत,अतिश्योक्ति...भावपूर्ण हो अंतर्मन तक गुदगुदाती वो

कल्पनाओं के असीमित सागर में हिलोरें भरती मरकर भी जैसे अमर हो जाती वो.


Rate this content
Log in