Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Ranjana Verma

Others

5.0  

Dr Ranjana Verma

Others

बासन्ती परिवेश

बासन्ती परिवेश

1 min
199



ऋतु ने करवट ली धरती ने

बदला अपना वेश ,

ली अंगड़ाई फूलों ने है

बासन्ती परिवेश ।


महक उठी मादक अमराई

मधुर सुहानी है ऋतु आयी ।।


खेतों में है सरसों फूली

बागों में कचनार ,

कलियाँ खोल रछी हैं पलकें

महका हरसिंगार ।


कलरव पड़ने लगा सुनायी ।

मधुर सुहानी है ऋतु आयी ।।


प्यास कंठ में भरी असीमित

रहा पपीहा टेर

आ भी जा घनश्याम पिया अब

मत कर इतनी देर ।


अब तो साँस साँस अकुलाई ।

मधुर सुहानी है ऋतु आयी ।।



Rate this content
Log in