Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Smita Dhruv

Abstract Others Tragedy

3  

Smita Dhruv

Abstract Others Tragedy

બે ઘડીનો વિસામો

બે ઘડીનો વિસામો

1 min
522


થોડી કળ વળવા દે ને દોસ્ત,

એકાદ ઝોકું તો  ખાવા દે !

બગાસાંઓની વચ્ચેનાં સમયમાં,

ગરમા-ગરમ ચા તો  પીવા દે !


 અવિરત દોડ્યો હું જીવન-પથ પર,

રાખ્યાં સૌને ખુશ, તેથી કદાચ,

આજ વિસામો ખાઈ લઉં તો,

ફરી થઇ જાઉં હું તૈયાર !


લેખાં -જોખાં જીવનના મેં,

સાચવ્યાં છે કાળ પર્યન્ત,

આજ સૌથી વેગળો થઇને,

પીવા દે મને જીવન-રસ !


Rate this content
Log in

Similar gujarati poem from Abstract