Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

4.7  

Mohanjeet Kukreja

उम्र-क़ैद

उम्र-क़ैद

1 min
335


आवाज़ आज भी देता हूँ, तुम्हें सुनाई देती नहीं

मिलने की अब कोई उम्मीद दिखाई देती नहीं !


जीवन बिता डाला पूरा, जिसको हासिल करने में

मंज़िल तो अब दिखती है, राह सुझाई देती नहीं !


ज़ख़्मी जिस्म-ओ-ज़मीर की गुहार सुनाई देती है

रूह भी लहू-लुहान है पर कभी दुहाई देती नहीं !


गर फ़ितूर हो सहने का, दुःख अपनाना पड़ता है

इतना मज़ा कोई भी तकलीफ़ पराई देती नहीं !


उम्र की इस क़ैद में, ऐसे ही दर्द को जीना होगा

जब तक मौत ख़ुद आकर हमें रिहाई देती नहीं ! 


Rate this content
Log in