Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

priyaranjan sahoo

Others

4.5  

priyaranjan sahoo

Others

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା

1 min
176



ଯାହାର ବସନ୍ତ ଯାଉଛି ଗଡ଼ି

ବର୍ଷ ପରେ ବର୍ଷ ଫରଦ ଯୋଡ଼ି

ସତ୍ୟ ନିଜର ଖୋଜୁଛି ସତ୍ତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ ଯେଉଁଠି ବଢ଼ାଇ କାୟା

ଛଡ଼ାଇ ନେଉଛି ମାଟି ମା'ର ମାୟା

ନିତି ଦିଗଭ୍ରଷ୍ଟ ନାଗରିକତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ଗାନ୍ଧୀ ଗୋପବନ୍ଧୁ ବରେଣ୍ୟ ଜନ

କରିସାରି ଲକ୍ଷେ ଆନ୍ଦୋଳନ

ସାଧିଥିଲେ ଯେଉଁ ସୁଖ ମୁକୁତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାରେ ଆଜି ମାତିଛି ଜାତି

ପରାଜୟେ ସତ୍ୟ ଦିଏ ମଥାପାତି

ଦିବାଲୋକେ ନିଃସହାୟ ପ୍ରତିଟି ସୁତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ଘର ଢିଙ୍କି ଯେବେ ସାଜେ କୁମ୍ଭୀର

ଅମୂଲ୍ୟ ପାଲଟେ ତୁଠ ପଥର

ଚତୁର୍ଦ୍ଦିଗେ ମିଥ୍ୟା ହୀନମନ୍ୟତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ମାତୃଭାଷା ଯେବେ ହୁଏ ନିନ୍ଦିତ

ବାହୁଲ୍ୟରେ ଅର୍ଥନୀତି ଶକତ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟବୋଧରେ ଖଚ ବିବିଧତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ଅହିଂସା ଯେଉଁଠି ଦରାଣ୍ଡେ ରାହା

ଜନତା ହଜାଏ ମାଟିର ମାୟା

ଶୁଷ୍କ ବାହାସ୍ଫୋଟ ଭର୍ତ୍ତି ବାରତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ପର ଦୁଃଖେ ଏଠି ପରାଣ ହସେ

ଆହୁରି ଦୁଃଖକୁ ଠେଲିବା ଆଶେ

ମଦ ମତ୍ତେ ଭାବେ ନିଜେ ନିର୍ମାତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


ଯନ୍ତ୍ର ପରି ରବି ହୁଅନ୍ତି ଉଦେ

'ସ୍ଵାଧୀନତା' ଏଠି ଗଣି ପ୍ରମାଦେ

ଯଉତୁକେ ବଧୂ ହୁଏ ନିଷ୍ପେସିତା

ଏ କି ବୋଲାଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ।


Rate this content
Log in