Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Deepa Vankudre

Others

4.5  

Deepa Vankudre

Others

पावसाचे दागिने

पावसाचे दागिने

1 min
305


*पावसात भिजताना,*

*एक थेंब अंगावर,*

*मनातल्या शिंपल्यात,*

*साठवला क्षणभर!*


*मोती बनताच त्याला,*

*अलगद जडवला,*

*हृदयाच्या कोंदणात,*

*आठवांत सजवला!*


*सर एक पावसाची,*

*ओंजळीत बरसली,*

*सर तिची गळ्यातली,*

*माळण्यास नटवली!*


*गारा गोळा केल्या, त्यांचे,*

*बाजूबंद घडवले,*

*ओल्या मातीचे पैंजण,*

*त्यास पायात बांधले!*


*इंद्रधनुषाच्या अंती,* 

*पहा कित्येक खजिने,* 

*त्यातूनच पावसाचे,* 

*सारे बनले दागिने!*


*अशा जवाहिरांसवे*

*आल्या पहा मृगधारा*

*मृदगंध आसमंती*

*आज पसरला सारा*


Rate this content
Log in