Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Varsha Kendre

Others

2  

Varsha Kendre

Others

जन्मले श्रीराम

जन्मले श्रीराम

1 min
52


वशिष्ठ आज्ञेने/ कामिष्ठी यज्ञ तो/

हर्षे पूर्ण होतो  / राजा गृहे//


अग्नि देव आले/ वर मागितले /

राजास मिळाले /इच्छापूर्ती//


माता आनंदली /पुत्रप्राप्ती झाली/

पसरली लाली/ चारी दिशा//


जन्मले श्रीराम /पुष्य नक्षत्रास/

हर्ष तो जनात/ मावेनासा//


पिता दशरथ/ कौशल्या ती माता

पुत्राच्या स्वागता/ आनंदात//


उष्टी बोरे जरी/ शबरीची असे 

प्रेम पोटी  दिसे/ भक्ता प्रति//


मर्यादा पुरुष/ सर्वांशी पावावे/

राम नाम घ्यावे/ सदा मुखी//


Rate this content
Log in