Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Others

3  

J P Raghuwanshi

Others

"सुहावनी ऋतु"

"सुहावनी ऋतु"

1 min
463


बीत गये बसकारें,

ठंडी के दिन, अब आवे बारे।


आई शरद ऋतु लागे सुहावन,

धरती लागन लगी पावन-पावन।

उतर गयें नद-नाले,

ठंडी के दिन, अब आवे बारे।

बीत गये------


सखियां हिल-मिल चौथ मनावें,

माता भवानी को खूबै रिझावें।

सुखी रहें घरवारे,

ठंडी के दिन अब आवे बारे।

बीत गये------


सैया अब तो भरा दो रजाई,

बड़ी सुहावन ठंडी आई।

कपड़ा दिला दो ऊन बारे,

ठंडी के दिन अब आवे बारे।

बीत गये------


देखो अब तो आ गई दीवाली,

बड़ी मगन है दुनिया सारी।

सुंदर है देखो नजारे,

ठंडी के दिन अब आवे बारे।

बीत गये------


Rate this content
Log in