Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Others

4  

J P Raghuwanshi

Others

शरद ऋतु

शरद ऋतु

1 min
367



पवन शरद ऋतु आई।

देखो,कैसी खिलरई जुन्हाई।

ताल तलैया निरमल हो गये।

फूले काश विरल घन हो गये।

वर्षा की हो रई विदाई।

देखो, कैसी खिलरई जुन्हाई।

पावन----------


अश्विन महीना में देवी जी आई।

घर-घर मैया की प्रतिमा बनाई।

बजत शंख शहनाई।

देखो, कैसी खिलरई जुन्हाई।

पावन----------


कार्तिक महीना सुहानो लगत हैं।

हल्की-सी सर्दी मनभावन लगत है।

देखो कैसी खिलरई जुन्हाई।

पावन---------


घर आंगन की हो रई सफाई।

सबके घर की हो रई पुताई।

हर्षित हैं लोग लुगाई।

देखो, कैसी खिलरई जुन्हाई।

पावन---------


Rate this content
Log in