Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

शारदे वंदन

शारदे वंदन

1 min
311



चरण वंदना मात करुं मैं ,ऐसा मुझको वर दो ।

ज्ञान पुंज भर दो अन्तस् में ,निर्मल उर को कर दो।


शिक्षा की फुलवारी हर घर ,आँगन नेह भरा हो ।

ओत प्रोत सद्गुण से जीवन ,दीपक प्रेम धरा हो ।

हे!स्वर की देवी शारद माँ ,वाणी में मधु स्वर दो ।

ज्ञान पुंज भर दो अन्तस् में ,निर्मल उर को कर दो ।।


ज्योतिर्मय माँ रूप तिहारा ,उज्वल वेश तुम्हारा ।

कलुष भेद तम को हर अम्बे ,करती जग उजियारा ।

शुभ्र भाव तुम जहां बसो ,वह अवनी अरु अम्बर दो।

ज्ञान पुंज भर दो अन्तस् में ,निर्मल उर को कर दो ।।




Rate this content
Log in