Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anil Mishra Prahari

Others

4  

Anil Mishra Prahari

Others

राखी की यह डोर।

राखी की यह डोर।

1 min
36


बाँधा इसने भाई-बहन को

धरती प्यारी और गगन को, 

चाँद - सितारे और बँधा है 

ज्योति - कलश ले  भोर। 

राखी  की  यह  डोर। 


भाई- बहन का बंधन प्यारा

स्नेह, सुमंगल,सुखद-सहारा, 

केसर, चंदन, रोली दमके

कुमकुम   है   चहुँओर। 

राखी  की  यह   डोर। 


बाँध रेशमी धागा कर में 

हर्ष बहन ले आयी घर में, 

चहल-पहल,रौनक,रागों से 

मन  के  आँगन  शोर। 

राखी  की  यह   डोर। 


बहन सदा तू रहे सलामत 

तुझे न शनि कर पाये आहत, 

अश्रुनीर से कभी न भीगे 

आँचल की सित  कोर। 

राखी  की  यह   डोर। 




Rate this content
Log in