Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Abstract Inspirational

3  

Sunil Kumar

Abstract Inspirational

हिंद संस्कृति

हिंद संस्कृति

1 min
362


अनेकता में एकता की अनुपम मिसाल है

हमारी हिंद संस्कृति बड़ी बेमिसाल है। 

दया-करुणा-प्रेम-त्याग और बलिदान 

हिंद संस्कृति के स्तंभ आधार हैं

हमारी हिंद संस्कृति बड़ी बेमिसाल है।

धर्म-दर्शन-साहित्य-कला अंग इसके चार हैं

सत्यम-शिवम-सुंदरम इसके मूल विचार हैं

हमारी हिन्द संस्कृति बड़ी बेमिसाल है।

मिल-जुलकर रहने की प्रवृत्ति हमारी 

सिखाती हमें शुद्ध आचार-विचार है

हमारी हिन्द संस्कृति बड़ी बेमिसाल है।

संस्कृति के प्रकाश से हिंद प्रकाशमान है 

एकता-अखंडता इसकी पहचान है।

बड़ी पावन सनातन संस्कृति हमारी

हमको अपनी संस्कृति पर अभिमान है

हमारी हिन्द संस्कृति बड़ी बेमिसाल है।



Rate this content
Log in