Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Others

3  

Kamala Satpathy

Others

ଦେବା ନେବା କାରବାର

ଦେବା ନେବା କାରବାର

2 mins
256


ଭୋଓଟ ଆସିଲେ ନୋଓଟ ର ଖେଳ

ଚାଲେ ଏଠି ଖୋଲାଖୋଲି

କିଏ କହେ ଦେବ ଶସ୍ତାରେ ଚାଉଳ

କିଏ କହେ ଦେବି ଡାଲି ।

ଦେଖେଇଲାଣି କେ’ ଦିନରେ ଚନ୍ଦ୍ର ତ

କିଏ ଥୋଇଲାଣି ଟିଭି

ଭୋଓଟ ର ପଥ ଭାରି ଖସଡା ଲୋ

ଯେ’ ଆସିବ, ଯିବ ଫସି ।

କେତେ ମିଠା ହସ, ମଧୁର ପରଷ

ହାତ ଥାଏ ମୁଣ୍ଡେ ଯୋଡି

ସେଇଦିନ ମୁଠା ପଡିଯାଏ ହାତେ

ଭୋଟ୍ ଗଲେ ବାକ୍ସେ ପଡି ! 

ଜନତାଙ୍କ ସେବା କରିବା ପାଇଁକି

ନେତାଙ୍କର ବଡ ମନ

ସେବା କେତେ ହେବ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଜଣା

ବଢିଯିବ ତାଙ୍କ ଧନ ।

‘କୃଷି ଋଣ ଛାଡ ହୋଇବ ଏଥର

ଗାଆଁକୁ ପକ୍କା ସଡକ

କେହି ରହିବେନି ଅନ୍ଧାରରେ ଆଉ

ଯିବ ବିଜୁଳି ଆଲୋକ ।

ଆମ ଦଳ କଲେ ସର୍କାର ଗଠନ

କରିବୁ ଏମିତି କାମ

ରାସ୍ତାଘାଟେ ଲୋକେ ନିର୍ଭୟେ ବୁଲିବେ

ନେଉଥିବେ ହରିନାମ ।

ଗୁଣ୍ଡାରାଜ୍ୟ ହେବ ଦେଶରୁ ଉଭାନ

ରାମରାଜ୍ୟର ସ୍ଥାପନା

ସେଥିପାଇଁ ଦିଅ ମାଆ ଭଉଣିଏ

ଭୋଅଟ ରୂପେ ବଇନା ।‘

କେତେ ମିଠା କଥା ଶୁଣି ଶୁଣି କାନ

ଭାଳେ ବସି ରାତିଦିନ

ସତେ ବଦଳିବ ଏ ପୋଡା କପାଳ

ଆରେ ବାବୁ ନବଘନ !!

ଦରଦାମ ଗଲା ଆଖିଛୁଆଁ ବଢି

ପାଉନାହିଁ ଭାଗମାପ

ପନ୍ଦର ଦିନକୁ ଦରମା ଖଲାସ

କରୁଥାଆ ନାମଜପ ।

ଝିଅ ବାହାଘର କେମିତି ହୋଇବ

ସୁନା ଦର ଆକାଶରେ

ପୁଅଘର କ’ଣ ସେ ଦୁଃଖ ବୁଝିବେ

ଲୋଡା ତାଙ୍କୁ ଯୌତୁକରେ ।

ପୁଅ ପାଠ ପଢା ଅଧାରୁ ଛାଡିଲା

ଦରମା ନଦେଇ ପାରି

ପତ୍ନୀଙ୍କର ଦେହ ଦେଖେଇ ପାରୁନି

ଡାକ୍ତର ଫିସ୍ କୁ ଡରି ।

ଘର ଦି’ ବଖରା ଠିଆ କରିବାକୁ 

ପାଏନି ସିମେଣ୍ଟ ବାଲି

ପତ୍ନୀଙ୍କ ଗହଣା ବନ୍ଧା ପଡିଅଛି

ଟଙ୍କା ନଅଣ୍ଟିଲା ବୋଲି ।

ପ୍ରଚାର ସମୟେ ନେତା କହୁଛନ୍ତି

ଜନତାଙ୍କ ଶକ୍ତି ବଡ

ଭୋଓଟ ରୂପରେ ଅଛି ପାସେ ଅସ୍ତ୍ର

ଭାଙ୍ଗିବାକୁ ସବୁ ତୋଡ ।

ଭାରି ମିଠା ଲଗେ ଶୁଣିବାକୁ ସିନା

ହେଲେ ଫମ୍ପା ଶବ୍ଦଟିଏ

ସେ ଶସ୍ତ୍ରକୁ ଡରି କୋଉ ନେତା ଭଲା

ଜନତାକୁ ଖୁସି ଦିଏ ?

ଯୋଉ ଟିଭି, ଡାଲି, ସ୍କୁଟର ଫ୍ରିଜି

ଦେବା କଥା କହୁଛନ୍ତି

ଆଣିବେ କୋଉଠୁ ଆଗ ତା’ ଉତ୍ତର

ଜନତା ପଚାରୁଛନ୍ତି !

ହାତେ ନମାରିକି, ଭାତେ ମାରିବାକୁ

ନେତା ହେଉଛନ୍ତି ସଜ

ସେଥିପାଇଁ ପରା ‘ଆନ୍ନା’ର ଡାକରେ

ତାତିଲେ ଯୁବ ଫଉଜ !

ବହୁତ ସହିଲୁ, ଆଉ ନସହିବୁ

କୁହନ୍ତି ସଭିଏଁ ମିଶି

ପ୍ରଶ୍ନଟା ଉଠୁଛି ମନେ ବାରମ୍ୱାର

ଉତ୍ତରେ ହୋଇବି ଖୁସି ।

ଅସ୍ଥି ମଜ୍ଜାଗତ ହୋଇଅଛି ଯୋଉ

ସିଷ୍ଟମ ବଦଳିଗଲେ

ହେବ କି ଫାଇଦା ଜନତାଙ୍କୁ ସିଧା

ସେ ରାମରାଇଜେ ଭଲେ !

ଦେବା ନେବା କାରବାର ବନ୍ଦ ହେଲେ

ଚାଲିବ କି ଆମ ଗାଡି

ଅଫିସିରେ କାମ ହୋଇବ କି ସତେ

ନମିଳିଲେ ତେଲ ଘଡି !!

-0-


Rate this content
Log in