Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Others

3  

Hrushikesh Satpathy

Others

ବର୍ଣ୍ଣାଢ୍ୟ ଭୁବନେଶ୍ୱର

ବର୍ଣ୍ଣାଢ୍ୟ ଭୁବନେଶ୍ୱର

1 min
55


ବିଶ୍ୱ ଭୂଗୋଳର  ସର୍ବାଙ୍ଗ ସୁନ୍ଦରୀ

    ନଗରୀ ଭୁବନେଶ୍ୱର ।

ସୁରମାରେ ରମ୍ୟା ରୂପଶ୍ରୀ ସୁରମ୍ୟା

    ଗୁଣ ଗରିମା ଗମ୍ଭୀର ।।


ବେଦାନୁମୋଦିତ ଆର୍ଯ୍ୟ ଭାରତରେ

   ପୁରେ ପୁରେ ପରିଚିତା ।

ଅର୍ଥ ଶାସ୍ତ୍ର ଆଉ ଧର୍ମ ସଂହିତାରେ

   ସର୍ବାଗ୍ରେ ଜଗତଜିତା !!


ଭୌଗୋଳିକ ତଥ୍ୟ ଚିରନ୍ତନ ସତ୍ୟ

   ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ରେ ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ ତ୍ରିଭୂଜ ।

ସେଇ ତ୍ରିଭୂଜର  କୈନ୍ଦ୍ରିକ ସଂସ୍ଥିତି

    ନଗରୀ ଗନ୍ଧର୍ବରାଜ ।।


ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର ପୁରୀର ଅଙ୍ଗବସ୍ତ୍ର ପରି

   ଅର୍କ ତୀର୍ଥ କୋଣାରକ ।

ତୀର୍ଥ କୋଣାର୍କର ଅନତିଦୂରରେ

   ନଗରୀ ତ୍ରିଗୁଣାତ୍ମକ ।।


କୀର୍ତ୍ତି କାରିଗରୀ ସୁଦୂର ପ୍ରସାରି

   କଳା ଭାସ୍କର୍ଯ୍ୟ ନିପୁଣା ।

ସତେକି କବିଙ୍କ କଳ୍ପନା କୃତିରେ

   ଲାବଣ୍ୟବତୀ ଅଙ୍ଗନା !!

  

ମନ୍ଦିର ମାଳିନୀ ସୁଷମା ଶାଳିନୀ

    ନଗରୀ ଭୁବନେଶ୍ୱର ।

ଉତ୍କଳ ଜନନୀ ପ୍ରାଚୀ ପଣତରେ

    ସୁନ୍ଦର ସ୍ମୃତି ମନ୍ଦିର !।


ପୂର୍ବେ ତୀର୍ଥକ୍ଷେତ୍ର ପବିତ୍ର ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର

    ପଶ୍ଚିମେ ପଶ୍ଚିମାଞ୍ଚଳ ।

ବଙ୍ଗ ଗଡଜାତ  ଉତ୍ତରରେ ସ୍ଥିତ

    ଦକ୍ଷିଣେ ଆନ୍ଧ୍ର ଅଞ୍ଚଳ ।।


ପ୍ରଭୁ ଲିଙ୍ଗରାଜ ମନ୍ଦିର ବେଢାରେ

   ଦେବ ଦେବ ମହାଦେବ ।

ସଂସ୍କୃତି ସ୍ମାରକ  ପ୍ରକୃତି ସନ୍ତକ

    ଧରିତ୍ରୀ ଧର୍ମ ବିଭବ ।।


ଶ୍ରାବଣ ଆକାଶୁ ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ ରଙ୍ଗେ

    ଏ ସହର ଗୀତ ଗାଏ ।

ଧଉଳି ପର୍ବତୁ   ଖଣ୍ଡଗିରି ଯାଏ

    ସବୁଜିମା ବୁଣି ଦିଏ ।।


ନନ୍ଦନକାନନ  ରମ୍ୟ ନିକାଞ୍ଚନ

   ବନ୍ୟଜନ୍ତୁ ସଂରକ୍ଷଣେ ।

ଅନୁଭବିଛ କି ଅରଣ୍ୟ ବିଭବେ

   ହସେ ଆତ୍ମୀୟତା ପଣେ !


ଐର ଖାରବେଳ ପୁନଶ୍ଚ ଅଶୋକ

    ଏ ମାଟିର ମହକରେ ।

ଧର୍ମ ସଂସ୍ଥାପନେ କର୍ମ ବିସ୍ଥାପନେ

   ଚିର ଅମର ବିଶ୍ୱରେ ।।


ବ୍ରହ୍ମଗିରି ଠାରୁ  ଖଣ୍ଡଗିରି ଯାଏ

    ଟାଙ୍ଗିଠାରୁ ଟଙ୍କପାଣି ।

ଲୋକର ଅରଣ୍ୟ ଅରଣ୍ୟରେ ଲୋକ

   ତୀର୍ଯ୍ୟକ୍ ତାଙ୍କ କାହାଣୀ ।।


ମହାଭାରତର    ହସ୍ତିନାପୁର ତ

   ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ରଙ୍ଗଶାଳା । 

ପ୍ରାଚୀନ ଏକାମ୍ର  ଏ ଆମ ସହର

   ରାଜନୀତିର ମେଖଳା ।।


ଧଉଳି ପାହାଡ଼ ନୀରବେ ନୀରବେ

    ଗାଏ ଗଉରବ ଗାଥା ।

ଇତିହାସ ପୃଷ୍ଠା ତାମ୍ର ଫଳକରେ

   ଲିପିବଦ୍ଧ ବୀର ବାର୍ତ୍ତା ।।


ରଙ୍ଗ ବେରଙ୍ଗର ମଣିଷଙ୍କୁ ନେଇ

    ବର୍ଣ୍ଣାଢ୍ୟ ଭୁବନେଶ୍ୱର ।

ପ୍ରାଚୀନ ସଂସ୍କୃତି ପରମ୍ପରା ତା'ର

   କୀର୍ତ୍ତିରେ ଚିର ଭାସ୍ବର ।।


ରାଜ୍ୟ ରାଜଧାନୀ ଉତ୍କଳ କାହାଣୀ

    ବିଜ୍ଞାନ ପ୍ରଜ୍ଞା ପ୍ରାଚୀର ।

ସହର ସୁନ୍ଦରୀ ଗୋ ଭୁବନେଶ୍ଵରୀ

  ତୋତେ କୋଟି ନମସ୍କାର !!


Rate this content
Log in