Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଉମା ଶଙ୍କର ମାଝୀ

Children Stories Drama Thriller

3  

ଉମା ଶଙ୍କର ମାଝୀ

Children Stories Drama Thriller

ବୀରାପ୍ପାନ ନିଶ

ବୀରାପ୍ପାନ ନିଶ

2 mins
284



ଜଙ୍ଗଲ ଦସ୍ୟୁ ବୀରାପ୍ପାନ

ଦାକ୍ଷିଣାତ୍ୟ ଜଙ୍ଗଲରେ କରୁଥିଲା ବିଚରଣ

ଦେଖା ହେଲା ହଟାତ !

କିଏ ଜାଣ ?

ବାଲ୍ମୀକି !

ଯିଏ କି ରଚୟିତା ରାମାୟଣ I

କବି ପ୍ରତି ଦୁର୍ବଳତା ଅଛି ଦସ୍ୟୁରାଜଙ୍କର

ବାଲ୍ମୀକି ଙ୍କୁ ଦେଖି ଖୁସୀ ହେଲା ବୀର !

କରିଣ ପ୍ରଣାମ ! କହେ ବୀରାପ୍ପାନ

" ହେ ମହାଋଷି,

   କି କାରଣେ ତବ ଏ ଦିଗେ ଗମନ ? 

   ତବ ଦରଶନେ ମୋର

   କୃତାର୍ଥ ହୋଇଲା ସତେ ମାନବ ଜୀବନ

   ମନେପଡେ ତବ କଥା

   ପୂର୍ବେ ତୁମେ ହୋଇ ଦସ୍ୟୁ ରତ୍ନାକର

   ମାରୁଥିଲ କେତେ କେତେ ନାରୀନର !

   ମୁଁ ବି ଜଣେ ଆପଣଙ୍କ ପରି ଅବତାର

   ସମୟର ଗତିପଥେ ବଦଳିଲା ତବଙ୍କ ବେଭାର

   ମାତ୍ର ଯେମିତି କୁ ସେମିତି ଏ ବୀରପ୍ପାନ ବୀର

   ସାରା ଦେଶେ ହୋଇଅଛି ପ୍ରସିଦ୍ଧି ଏଥର

   ଯେ ମୋତେ ଦେବ ଧରେଇ

    ସରକାର ନିକଟରୁ ପାଇବସେ ଦୁଇକୋଟି ଉପହାର !

    କେଜାଣି ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉନି ମୋହର

    ସେ କଥା ବିସ୍ତାର କରି

    କହ ଆହେ ମୁନିବର ?

    ହସି କହେ ବାଲମିକ

  " ବତ୍ସ, ବିଧାତାର ଇଚ୍ଛା ଯାହା

     କେ ଏତେ ସାଧ୍ୟ ତାହାର l "

     ବାଲ୍ମୀକି ଙ୍କ କଥା ଶୁଣି ହସେ ବୀରାପ୍ପାନ

      ଶ୍ରବଣ କରନ୍ତୁ ଗୁରୁ ମୋହରି କଥନ !

  " କାଳଜୟୀ କାବ୍ୟଲେଖି ତୁମେ ଆଲୋଚିତ

    ନୃସଂଶତା କଥା ପାଇଁ ମୁଁ ଦେଶେ ଚର୍ଚ୍ଚିତ

    କାଟିଛି ଚନ୍ଦନ ଗଛ

    ମାରିଛି ଅନେକ ହାତୀ

    କେବଳ ସେ ହସ୍ତୀଦନ୍ତ ପାଇଁ

    ପୁଣ୍ୟ ବି କରିଛି ମୁହିଁ

    ଯେହେତୁ ଧୋଇଛି ମୁହିଁ

    ରକ୍ତରେ ଏ ଅରଣ୍ୟ ର ଭୂଇଁ !

    ଏତେ ମଧ୍ୟ କରି ମୋର ହୃଦୟରେ

     ନାହିଁ ଟିକେ ଅନୁତାପ !

    ହେଲେ ମୁଁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେ ! କବିବର

   ସାମାନ୍ୟ ବଗ ମୃତ୍ୟୁ ରେ ବିଗଳିତ

   ହୋଇଥିଲା ତୁମର ସେ ହୃଦୟ ମନ୍ଦିର l

   ଝରିଲା କଲମ ଝର

   କଲମ ମୂନେ ତୁମର

   ହୋଇଗଲ କାବ୍ୟସ୍ରଷ୍ଟା

   ଏ ସୁନ୍ଦର ଭାରତର !

    ହେଲେ ଟିକେ ଦେଖ ?

   ମୋପରି ମଣିଷମାନେ

   ନିର୍ମମ ପ୍ରାଣୀଙ୍କ ପ୍ରତି

   ମୋ ଭୟେ ଅନେକ ଲୋକ

   ଶୋଇପାରନ୍ତି ନି ରାତି I

   କି ଦେଖିଲା ଏ ନୟନ ! ! !

  ହେ ଗୁରୁଦେବ ଛାଡ଼ି ଲୋକେ

   ତବ ଦାଢ଼ି ଅନୁକରଣ

   ବୀରାପ୍ପାନ ନିଶ ପଥ

   କରୁଛନ୍ତି ଗ୍ରହଣ ?

   ବୀରାପ୍ପାନ ନିଶ ଏକ ଅମୁଲ୍ୟ ସମ୍ପଦ

   ଦେଶ ପାଇଁ ମୁହିଁ ଏକ ଅଦ୍ଭୁତ କାଳାନ୍ତ ! ! !

   ଶୁଣି ବୀରାପ୍ପାନ କଥା

   କହନ୍ତି ବାଲ୍ମୀକ

   " ଅଛି ଆହେ ଦସ୍ୟୁରାଜ

     ଏବେ ବି ସମୟ

     ଫେରିତୁମ ମାନ ଅପମାନ

     ଫେରିଆସ ତୁମେ ଲୋକାଳୟ I "

    

      ବାଲ୍ମୀକି ଙ୍କ କଥା ଶୁଣି

      ଭାଷେ ବୀରାପ୍ପାନ

     " ହେ ଗୁରୁଦେବ !

       କର ତୁମେ କଥା ଅନୁଧ୍ୟାନ

       ମାନୁଛି ମୁଁ ଲୋକାଳୟ ଫେରିବାକୁ ନାହିଁମନ

        ନାହିଁ ମୋର ନୈତିକ ସାହାସ ! !

       ହସ୍ତୀ ସିନା ମାରୁଛି ମୁଁ ଜଙ୍ଗଲରେ

       ଖେଳୁଅଛି ତାଣ୍ଡବ ର ଦ୍ୱେଷ ! !

      ହେଲେ ଦେଖ !

      ଅନ୍ୟ ପଶୁପକ୍ଷୀ ସଂଖ୍ୟା ସବୁ

      ଜଙ୍ଗଲରେ କ୍ରମେକ୍ରମେ ଯାଏ କିମ୍ବା କମି ?

     

     ମତାମତ ଶୁଣନ୍ତୁ ମୋହର

     ସେମାନେତ ନିଶହୀନ ବୀରାପ୍ପାନ ବୀର

     ବଦଳେଇ ଅରଣ୍ୟ ରେ ନିଜ ବେଶଟିକୁ

     କରୁଛନ୍ତି ନାନା ଅତ୍ୟାଚାର I

    ବଗର ମୃତ୍ୟୁ ରେ ତବ

    ଲେଖିଲେ କବିତା

    ବୀରାପ୍ପାନ ନିଶ ଦେଖି

    ଲେଖାହେବ ମହାକାବ୍ୟ ଗାଥା l

    ସେଠି ପାଇଁ ଗୁରୁଦେବ ତବଦାଢ଼ି

    ଦୁନିଆ ରେ ସର୍ବେ କରି ହୀନ

    ଖୁସୀ ରେ ସଭି ଟୋକାଏ

    କରୁଛନ୍ତି ମୋ ନିଶ ଚୟନ l

   ଶୁଣିଣ ବାଲ୍ମୀକି ନିରୁତ୍ତର

  

  "ଭାବନ୍ତି ବେକାର ହେଲାକି

   ଏ କାବ୍ୟ ମୋର

   ପ୍ରକୃତି ନୈବ ମୁଚ୍ୟତେ

   କଥା ସତ୍ୟ ସାର l "



Rate this content
Log in