Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Children Stories

4  

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Children Stories

मैं सब सीखूँगा

मैं सब सीखूँगा

1 min
205


मैं चिड़ियों के गीत सुनूँगा 

मैं चिड़ियों के गुण गुनूँगा 

चहक-चहक कर उनका उड़ना 

भिन्न-भिन्न ध्वनि में उनका कहना 

मैं सब सीखूँगा ...


सवेरे-सवेरे पूरब की लाली देखूँगा 

बाग-बगीचों में तितलियों के पर गिनूँगा 

पत्तों पर बिखरीं चाँदी सी ओस की बूँदें 

जाग उठीं कोमल कलियाँ जो थी आँखें मूँदें

मैं सब सीखूँगा 

मैं सब देखूँगा ...


मोर-मोरनी का मनोरम नृत्य 

नीड़ निर्माण बया का अदभुत कृत्य 

भँवरों का मधुर गान 

पपीहे की अमर तान 

मैं सब देखूँगा ...



Rate this content
Log in