Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

shekhar kharadi

Others

3  

shekhar kharadi

Others

बचपन

बचपन

1 min
270


काश..बचपन शीघ्र उछलता कूदता हुआ

माँ की गोद में वापस लौट आता

जीने का मज़ा ही कुछ ओर नज़र आता ।

वो सावन का जोशीला पानी..

वो कागज़ की अल्हड़ कश्ती..

अक्सर नन्हें हाथों से संवर कर ,

कबसे बेताब थी गली-मुहल्ले में बहने

नुक्कड़-चौराहे से मस्त मलंग गुजरने ,

जिसमें मल्लाह भी में, पतवार भी में

झील की तटों में, नदियों के बीचों में ,

मोज़ों की बस्ती में, रवानगी की मस्ती में

लम्बी छलांगें थीं, ऊंची उड़ाने थीं ।

असंख्य यारों से मिलने मासूमियत का सफ़र था ।।


Rate this content
Log in