Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ghanshyam Sharma

Classics Inspirational Romance

5.0  

Ghanshyam Sharma

Classics Inspirational Romance

प्रेम

प्रेम

1 min
199



एक एहसास 

सबसे खास 

शब्दों में कहाँ ? 

धड़कन में, 

हाँ ... 

धड़कन में धड़कता है ।

दर्द है ,

खुशी है ,

आनंद है, 

मज़ा है, 

आंसू है ,

क्या है ?

कौन जान पाया है? 

और 

अनजान भी तो कोई नहीं ।

एक अनुभूति है ,

ये अनुभव अद्भुत है ।

जैसे अनाहत में, 

अनहद नाद में, 

परम समाधि में, 

चरम में भी शायद होता है। 

इसे नाम क्या दूं ?

जो सार्थक हो, 

सरल हो,

 दिल से हो,

 मैं क्या दे पाऊंगा !

भगवान श्री कृष्ण ने

 द्वापर में दिया था,

 वही... 

     


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics