Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Children Stories Tragedy

3  

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Children Stories Tragedy

गौरैया

गौरैया

1 min
262


घर-ऑंगन में जो फुदका करती थी,दाना चुंगकर ठंडा पानी पीती थी ।

कहाँ गई वो प्यारी नन्हीं सी गौरैया ?

चीं-चीं, चूं-चूं हरदम करती थी,बरसात में पंख फैलाकर नाचा करती थी ।

कहाँ गई वो प्यारी नन्हीं सी गौरैया ?

तिनका-तिनका इकट्ठा करती थी,सुंदर सा नीड़ निर्माण करती थी ।

कहाँ गई वो प्यारी नन्हीं सी गौरैया ?

हरे-भरे पेड़ों पर आजाद फुदकती थी,कितनी चंचल ? पास आकर दूर चली जाती थी ।

कहाँ गई वो प्यारी नन्हीं सी गौरैया ?


Rate this content
Log in