Sachidananda Kar

Others

2.5  

Sachidananda Kar

Others

ଭୋକ

ଭୋକ

2 mins
482



          ଭାତ ଫୁଟିଲା। ତା'ର ବାସ୍ନା ଚହଟିଗଲା। ସେହି ବାସ୍ନା ନାକରେ ବାଜିବାରୁ ମୁକ୍ତିର ଭୋକ ବଢ଼ିଗଲା।ବସ୍ତାନୀ ଛାଡି ସେ ଯାଇ ପାଚିକା ପାଖରେ ହାଜର ହୋଇଗଲା।

           - ' କିରେ, କୁଆଡେ ଆସିଗଲୁ ? ' ପାଚିକା ସ୍ନେହର ସହିତ ପଚାରିଲା।

          ମୁକ୍ତିର ମନେପଡିଲା ତା' ମା'ର କଥା। କାନ୍ଧରେ ବସ୍ତାନୀ ଦେଲାବେଳେ ମା' କହିଥିଲା - ' ଭଲକରି ପେଟ ପୂରେଇ ଖାଇଦବୁ ଯେ ପୁଣି କାଲି ଯାଏ ଭୋକ ନ ଥିବ।ଦେଖୁଚୁତ ଘରେ ତିନି ଦିନ ହେଲା ଚୁଲି ଜଳୁନି।'

          କାଲି ସ୍କୁଲରେ ଖାଇଦେଇ ଯାଇଥିଲା ସେ।ଏଯାଏ ଆଉ କିଛି ବି ଖାଇନି। ହେଲେ ସତକଥା ସେ କ'ଣ କହିପାରିବ ପାଚିକା ଦିଦିକି ! ନା,କହିପାରିବନି। ପିଲା ହେଲେବି ସେ ଜାଣେ ବାହାରେ ସବୁକଥା କହିହୁଏ,କିନ୍ତୁ ଭୋକ ଲାଗୁଛି ବୋଲି କହି ହୁଏନାହିଁ। ତେଣୁ ଟିକେ ହସିଦେଇ କହିଲା - ' ପାଚିକା ଦିଦି,ତୁମକୁ ଦେଖିବାପାଇଁ ଆସିଥିଲି। ତୁମେ କେତେ ଭଲ! ସବୁଦିନେ ରୋଷେଇ କରୁଛ। ଆମ ଘରେ ...।' ଆଉ କିଛି କହିଲାନି ସେ।

           ଆମ ଘରେ ତିନି ଦିନ ହେଲା ଚୁଲି ଜଳୁନି।ସତରେ ଏକଥା କେମିତି କହିଥାନ୍ତା ସେ !

           ପେଟ ଭିତରେ ଭୋକର ଉତ୍ପାତ ବଢୁଥିଲା। ସେ ବୁଲିପଡି ଫେରିଆସିଲା। ଆସି ତା'ର ବସ୍ତାନୀ ପାଖରେ ବସିଲା।

           - ' ସାର୍ କାଲି ଯାହା ଗଣିତ ଆଉ ପଦ୍ୟ ଦେଇଥିଲେ କରି ଆଣିଛୁ ? ' ପାଖ ପିଲାଟି ପଚାରିଲା।

           - ' ମୋ ମୁଣ୍ଡରେ କିଛି ବି ପଶୁନି ,ସାଙ୍ଗ। ଭାବୁଛି ଆଜି ବି ମିଛ କହିଦେବି।ମା' ଦେହ ଖରାପ ଅଛି।' ସେ କହିଲା।

           - ' କାହିଁକି ତୁ ସବୁଦିନେ ମିଛ କହୁଛୁ ଏମିତି ? ' ସାଙ୍ଗ କହିଲା।

            ପେଟରେ ଭୋକ ଥିଲେ ମିଛ କ'ଣ ଚୋରି ବି କରିବାକୁ ହୁଏ। ହେଲେ ଏତକ କହିପାରିଲାନି ସେ।କହିଲା - ' ଛାଡ଼ ସେକଥା। ତୁ ତ କେବେ ସ୍କୁଲରେ ଖାଉନୁ।ଆଜି ଖାଇବୁ ?'

             - ' ନା,ମୁଁ ପେଟପୂରା ଖାଇ ଆସିଛି।' ସାଙ୍ଗ କହିଲା।

             - ' ପିଲାମାନେ, କାଲି ଯାହା ପଢ଼ା ଦେଇଥିଲି କରିଛ ? ' ଏତିକିବେଳେ ସାର୍ ପହଞ୍ଚି ପଚାରିଲେ।

             ସମସ୍ତେ ଚୁପଚାପ, ନିରବ।

              ମୁକ୍ତି ଠିଆହେଲା।କହିଲା - ' ସେକଥା କିଛି ପଚାରନ୍ତୁ ନାହିଁ, ସାର୍।'

              - ' କାହିଁକି!କ'ଣ ହେଲା ତୁମର ? '

              - ' ଆଗ ପଚାରନ୍ତୁ କାହାକୁ ଭୋକ ଲାଗୁଛି। '

              - ' ଭୋକ ! ' ପିଲାମାନେ ହସି ଉଠିଲେ।ସାର୍ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେଲେ।

              - ' ହଁ,ସାର୍। କୁହନ୍ତୁ କୋଉ କଥାଟା ବଡ଼ ?ପେଟର ଭୋକ ନା ବହିର ପାଠ ? ମତେ ଭୋକ ଲାଗୁଛି, ସାର୍। '

              କୌଣସି ଉତ୍ତର ନ ଥିଲା ସାରଙ୍କ ପାଖରେ।

              ମୁକ୍ତି ପୁଣି କହିଲା - ' ସାର୍, କହିବେ ତ ଭୋକର ଗଣିତ କଷିଦେବି। ଭୋକର ପଦ୍ୟ ଗାଇଦେବି କି,ସାର୍ ? '

              ସ୍ତବ୍ଧ ସମସ୍ତେ।

              ନିଜ ଭୋକର କଥା ଆଉ ମୁକ୍ତିର ମନରେ ନ ଥିଲା ସେତେବେଳେ।ସାରଙ୍କୁ ସତକଥା କହି ପାରିଥିବାରୁ ମନେମନେ ଖୁସି ହେଉଥିଲା ସେ।କାହିଁକି ଖୁସି ହୋଇନଥାନ୍ତା ! ! !


Rate this content
Log in