Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Abstract

4  

V. Aaradhyaa

Abstract

सीधे सच्चे को नोंचकर खा जाए

सीधे सच्चे को नोंचकर खा जाए

1 min
360


मोती चिनवाए चोंच में बगुला मंद मंद मुस्काए,

अब तो ये मानव मुझे देख़ और भी पगलाए !


चोंच में ज्यों लगा कर रखवाया है कुछ सोना,

उस वजह से साधारण बगुला खास बन जाए!


लालच है मानव का स्वभाव सब जान जाए ,

कितना स्वांग रचे मानव बगुला नहीं पतियाए!


जग की रीत यही है,जो धनी है वही अकडाए,

सीधे-सच्चे लोगों को दुनियां नोचकर खा जाए!



Rate this content
Log in