Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pradeep Kumar Tiwary

Others

4  

Pradeep Kumar Tiwary

Others

ग़ज़ल

ग़ज़ल

1 min
403


हसीन फूल रंगीन क़बाओ को तराशे हुए

निकल पड़े है राह-ए-इश्क़ मुस्कराते हुए


दिल पे ज़ख्म सर पे सलीब लिए फिरते हैं

अज़ब अपना हाल हुआ वफ़ा निभाते हुए


उम्र-ए-गुरेजां है, रंज-ओ-मेहनत से शग़फ़

वक्त होता तो देख लेते उसे आते-जाते हुए


आतिश-ए-इश्क़ हो कि हसरतों की तपिश 

हाथ तो हर हाल में जल जाएंगे बुझाते हुए.


क़बा - वस्त्र , सलीब-सूली , उम्र-ए-गुरेजां -भागती हुई ज़िन्दगी , शग़फ़- लगाव  



Rate this content
Log in