Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

anamika khanna

Children Stories

4.6  

anamika khanna

Children Stories

सरस्वती माता

सरस्वती माता

1 min
415


हे शारदा वीणा वादिनी

विद्या ज्ञान प्रदायिनी

ज्ञान का भंडार भर दे मां

मां हमें भी बुद्धि दे

मन को हमारे शुद्धि दे!

 

हे वीणा वादिनी शारदे मां

सारा ब्रह्मांड है मां तुमसे,

तू सरला सुफला है मां

विद्या का धन हमको भी दे दो

कर कमलों में वीना है शोभित

जीवन का आधार अंबिके

मां है आस्था ज्ञान का सागर,

कृपा करो हम पर माता

हर युग में है जयकार तेरी

वीणा पुस्तक धारिणी

 

हे माता शारदा वीणा वादिनी

नमन है आपको माता !

 

 


Rate this content
Log in