Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sheikh Shahzad Usmani

Children Stories Classics Inspirational

4  

Sheikh Shahzad Usmani

Children Stories Classics Inspirational

हे मतदाता! (सारछंदाधारित)

हे मतदाता! (सारछंदाधारित)

1 min
192


प्यारो दाता हे मतदाता, लोकतंत्र पनपाता,

चुन-चुन कर न्यारो जननेता, जनहित में जितवाता।


भोलो-भालो जो मतदाता, पैसन सें बिक जाता,

दारू, गुण्डन सें दब जाता, ऐंठन से घबराता।


सोवे वारो हो मतदाता, खोवे पे पछताता,

अधिकारन खों ही छिनवाता, मूरख ही कहलाता।


रोवे वारो जो मतदाता, हर द्वार गिड़गिड़ाता,

मतलब काजें रंग बदलता, गिरगिट सा बन जाता।


जगवे वारो हो मतदाता, बालिगन खों जगाता,

डरवावे खों मत उन सबके, भले संग ले जाता।


Rate this content
Log in