Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

KOMAL YADAV

Children Stories

4.8  

KOMAL YADAV

Children Stories

गणित की समस्या

गणित की समस्या

1 min
427


                       

ज़िन्दगी का झोल समझ न आये ,

गणित बीच में आके नाच नचाए।


जहाँ हुई एक सवाल में समस्या ,

कैसे होगा हल कोई ढूंढ ही न पाए

बैठे सब हाथ जोड़ के ,

यह पहेली बूछी न जाए

गणित बीच में आके नाच नचाये।


कुछ सोच रहे , कुछ सोच के हारे ,

हमसे यह चुप्पी तोड़ी न जाये ,

गणित बीच में आके नाच नचाये।


नाच नाच के थके , अब पैर न थिरका ,

हमपे दबाव इतना ज्यादा , भागा दुम-दमा के घास का तिनका।


अब यह गाथा कही न जाये ,

गणित बीच में आके नाच नचाये।


Rate this content
Log in