Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

चलते रहो

चलते रहो

1 min
7.5K


कंकड़ हज़ार मिलेंगे रस्ते पर,

चलना छोड़ तो न दोगे,


धोखे तो मिलेंगे ही मोहब्बत में,

दिल लगाना छोड़ तो न दोगे,


भरोसा मुकम्मल किसी का,

हो नहीं सकता, न मुमकिन है,


पर भरोसा भी ज़रूरी है,

करना छोड़ तो न दोगे,


मौत का आना भी,

पक्का है, ये तो तय है,


इसी डर से हँसी-ख़ुशी,

जीना छोड़ तो न दोगे,


बहुत कुछ ऐसा है,

जो होना है, और होगा भी,


इन्हीं बातों की हकीकत पर,

तुम अपना रास्ता बदल तो न दोगे।।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Jawahar Singh