Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajendra Shrivastav

Others

2  

Rajendra Shrivastav

Others

माताजी

माताजी

1 min
1.2K


चली गयीं तुम हमे छोड़,न जाती माताजी

हमको अब भी याद तुम्हारी आती माताजी।

झुकी कमर आँखों पर चश्मा ,मुँह में दाँत नहीं 

अपनी धुन में भजन-कीर्तन गाती मातजी।

रही स्वयं बीमार ,दवा की बात कभी न की,

थका जान कर ,सिर मेरा सहलाती माताजी।

दृष्टि से ओझल होकर भी मुझसे दूर नही

सपनों में आकर अक्सर बतियाती माताजी।

हम कर्तव्य आपके प्रति माँ न निर्वाह सके

सोच-सोच कर अब आँखें भर आती माताजी।

       


Rate this content
Log in