Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohit Shrivastava

Others

4.9  

Mohit Shrivastava

Others

अम्माँ क्या गयी

अम्माँ क्या गयी

1 min
240


अम्माँ क्या गई,

कुछ दिनों के वास्ते अपनी अम्माँ के घर ।।

संग ले गई अपने,

चूल्हा-चौका, कलछी-चिमटा,

दिये-चौबारे, देहरी-आँगन,

खिड़की-दरवाज़े, झाड़ू-बुहारे,

लोटा-थाली, अंधेरे-उजाले,

लोने-अलोने स्वाद सारे,

रोशनदान से आती धूप सुनहरी,

नीम की निम्बोली मीठी-कसेली,

नींबू की क्यारी, बथुए की भाजी,

गायों की रंभाई और आले के देव भी सारे।।


वीराना सा कर गई सारा घर।।

अम्माँ क्या गई ,

कुछ दिनों के वास्ते अपनी अम्माँ के घर !


Rate this content
Log in