Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Harshit Rathore

Children Stories Inspirational

3  

Harshit Rathore

Children Stories Inspirational

मेरा स्कूल

मेरा स्कूल

1 min
358


देखो देखो स्कूल खुला है, चलो पढ़ाई।।

झगड़ा छोड़ो वक़्त नहीं है, अभी लड़ाई करने को ।

अ आ इ ई उ ऊं ए ऐ , हमको पढ़ाते जाना है ।।

पढ़कर A B C D हमको, आगे बढ़ते जाना है।।

पढ़ लिख कर ही लोग मिलेंगे, हमें बढ़ाई करने को ।

झगड़ा छोड़ो वक़्त नहीं है, अभी लड़ाई करने को।।

अनपढ़ नहीं रहेंगे अब, अपना ज्ञान बढ़ाना है ।

बात यही समझकर हमको, सबको यही समझना है।।

सही समय है जीवन का ये , अभी पढ़ाई करने को|

पढ़ लिख कर ही लोग मिलेंगे, हमें बडाई करने को।।

देखो देखो स्कूल खुला है, चलो पढ़ाई करने को ।

झगड़ा छोड़ो वक़्त नहीं है , अभी लड़ाई करने को



Rate this content
Log in