Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Soma Singh

Others

4.8  

Soma Singh

Others

बसंत गीत

बसंत गीत

1 min
339


भँवरा बावरा, सखी भँवरा बावरा

इत-उत डोले, पिया-पिया बोले

कैसा उतावरा, सखी भँवरा बावरा।


ऋतु बासंती , खिली हर कली- कली

मदमाती, बलखाती बेल चली,

बौराया साँवरा, सखी भँवरा बावरा।


सुरभित उपवन, पुलकित तन मन

भ्रमित भ्रमर, भ्रमण करे क्षण-क्षण

रस का तावरा, सखी भँवरा बावरा।


फागुन माह अब, आवन लागे

पिय की लगन, अगन बन जागे,

तड़पावत बालमा, सखी भँवरा बावरा।


पिया-पिया बोले, इत-उत डोले

प्रियतम साँवरा, सखी भँवरा बावरा

बावरा, बावरा, बावरा।


Rate this content
Log in