Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

saritha chowhan

Others

3  

saritha chowhan

Others

बारिश का मौसम

बारिश का मौसम

1 min
263


यह बारिश का मौसम है सुहाना,

जो पेड़-पौधों और फूलों को सिखाता मुसकुराना।


यह मौसम फसलों को नचाता,

और किसानों को हँसाता।


मन था कुछ गरमा-गरम खाना,

चाय-पकोडों को कैसे करे ना-ना।


यह बारिश का मौसम है सुहाना,

मूड आज पकौड़े है खाना।


पानी की बूँदें गिरती टप-टप,

बच्चे झूम के खेले छप-छप।


लोग हो गए खुश... यह बारिश का मौसम है सुहाना,

जो पेड़-पौधों और फूलों को सिखाता मुसकुराना।।


Rate this content
Log in