Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Robinpreet Kaur

Children Stories Inspirational

3  

Robinpreet Kaur

Children Stories Inspirational

प्यारा हिंदुस्तान है

प्यारा हिंदुस्तान है

1 min
360


अमरपुरी से भी बढ़कर के जिसका गौरव-गान है

तीन लोक से न्यारा अपना प्यारा हिंदुस्तान है।

गंगा, यमुना सरस्वती से सिंचित जो गत-क्लेश है।

सजला, सफला, शस्य-श्यामला जिसकी धरा विशेष है।

ज्ञान-रश्मि जिसने बिखेर कर किया विश्व-कल्याण है

सतत-सत्य-रत, धर्म-प्राण वह अपना भारत देश है।

यहीं मिला आकार ‘ज्ञेय’ को मिली नई सौगात है

इसके ‘दर्शन’ का प्रकाश ही युग के लिए विहान है।


Rate this content
Log in