Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡିଆ ଶିଶୁ ଗପ

Children

3  

ଓଡିଆ ଶିଶୁ ଗପ

Children

ଆକବର ବିରବଲ - ୯୫

ଆକବର ବିରବଲ - ୯୫

4 mins
7.8K


ସ୍ତ୍ରୀ କାହାର - ୧

ସମ୍ରାଟ୍ ଆକବରଙ୍କର ରାଜତ୍ୱ ସମୟର କଥା । ଆଗ୍ରା ନାମକ ଏକ ସହର ଥିଲା । ସେହି ସହରକୁ ଲାଗି ଗୋଟିଏ ଗ୍ରାମ ଥିଲା । ସେହି ଗ୍ରାମରେ ଜଣେ ବ୍ୟବସାୟୀ ବାସ କରୁଥିଲେ । ବିବାହର କେତେଦିନ ଅତିବାହିତ ହୋଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କର କୌଣସି ସନ୍ତାନ ସନ୍ତତି ନଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ବ୍ୟବସାୟୀଙ୍କ ସ୍ତ୍ରୀ, କେତେ ସୁନ୍ଦରୀ, ସେ ସୁନ୍ଦରୀଙ୍କୁ ଉପମା ଦେବାକୁ ଥିଲା । ସେ ଚନ୍ଦ୍ରମୁଖୀ, ସେ ପଦ୍ମମୁଖୀ । ଯାହା ଉପମା ଲଗାଇ ଦେବ ତାହା ହିଁ ଲାଗିଯିବ ।

ଦିନକର କଥା । ଆଗ କାଳରେ ତ ସବୁ ଆଡକୁ ରାସ୍ତା ଘାଟ ନଥିଲା । ଯୁଆଡେ ଯାଉଥିଲେ ଚାଲି ଚାଲି ଯିବାକୁ ପଡୁଥିଲା । କେବଳ ରାଜା ମନ୍ତ୍ରୀମାନେ ଅଶ୍ୱ ହସ୍ତୀ ଅଥବା ପାଲିଙ୍କି ଚଢି ନାନା ସ୍ଥାନକୁ ଯାଆସ କରୁଥିଲେ । ସେହି ବ୍ୟବସାୟୀ ଜଣକ ନିଜର ଜନ୍ମସ୍ଥାନ ଗ୍ରାମକୁ ଯିବା ଲାଗି ଇଚ୍ଛା କରି ସକାଳୁ ସକାଳୁ ବାହାରି ପଡିଲା । ସାଙ୍ଗରେ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କର ସ୍ତ୍ରୀ ଥାଆନ୍ତି ।

ଦୁହେଁ ଚାଲି ଚାଲି ଯାଉଥାଆନ୍ତି । ରାସ୍ତାଗୁଡିକ ଶଗଡ ଗୁଳା, ସେମାନେ କିଛି ପଥ ଯାଆନ୍ତେ ଚାଲିବା ପଥରେ ଜଣେ ଶଗଡିଆ ନିଜର ଶଗଡ ନେଇଯିବାର ଦେଖାଗଲା । ଶଗଡିଆ ଥାଏ ଖୁବ୍ ଯୁବକ । ତା’ର ନଜର କିନ୍ତୁ ବ୍ୟବସାୟୀଙ୍କର ସ୍ତ୍ରୀ ଉପରେ ପଡିଲା । କେତେ ସୁନ୍ଦରୀ ବ୍ୟବସାୟୀର ସ୍ତ୍ରୀ । ମନେ ମନେ ମନକୁ ତା’ର ପାପ ଆଡକୁ ନେଇ କହିଲା – ଆହେ ଭାଇ, ତୁମେ ସିନା ଚାଲିପାରୁଚ । ଚାଲିବାର ତ ଅଭ୍ୟାସ ଅଛି । ହେଲେ ସେ ଭଉଣୀଙ୍କୁ କିପରି ଚଲାଇ ଚଲାଇ ନେଉଛ ମ?

ବ୍ୟବସାୟୀ କହିଲେ – ଆରେ ଭାଇ କ’ଣ କରିବା । ଗାଁକୁ ଯିବାର ଇଚ୍ଛା ହେଲା ତ, ଦୁହେଁ ସାଥି ହୋଇ ବାହାରିଲୁ । ଚାଲି ଚାଲି ଯିବା ବ୍ୟତୀତ ଆମ ପାଖରେ ଆଉ କି ଉପାୟ ଅଛି କହୁନା । ହାତୀ ଘୋଡା ତ ରାଜା ଓ ମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କର । କଷ୍ଟ ହେଉପଛେ ଚାଲିଯିବା ନା ଆଉ କ’ଣ?

ପାପୀ ମନ, ବ୍ୟବସାୟୀଙ୍କୁ ବଦଳାଇବାକୁ ଯାଇ କହିଲା, ହଁ, ତାହା ନୁହଁ ତ ଆଉ କ’ଣ? ଆଚ୍ଛା ତୁମେ ଗୋଟେ କାମ କର । ଗୋଟାଏ ବଳଦର ଦେହ ଟିକେ ଭଲ ନାହିଁ । ବେଶୀ ବୋଝ ଦେଲେ ସେ କ’ଣ ବୋହିପାରିବ? ତେବେ ଭଉଣୀ ଆମର ଏପରି ଖରାରେ କିପରି ଏତେ ବାଟ ଚାଲି ଚାଲି ଯିବେ? ତମେ ଗୋଟେ କାମ କରିବ ଭାଇ, ତମର ଚାଲି ତ ଶଗଡ ଚାଲିଠାରୁ ବଳି । ୟେ ଭଉଣୀ ଆମର ଶଗଡରେ ବସି ଯାଆନ୍ତୁ । ତୁମେ ସେମିତି ପଛେ ପଛେ ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ ଚାଲିଆସ ।

ସତକଥା, ସ୍ତ୍ରୀ ଲୋକ, ତାଙ୍କର ସବୁତ କୋମଳ, କୋମଳ ପାଦରେ ପୁଣି ଉଠା ପକା ଶଗଡ ଗୁଳାରେ ଚାଲି ଚାଲି ଯିବେ । ଏ ଯୋଉ ଖରା ହେଉଛି, ବ୍ୟବସାୟୀ ଗୋଟିଏ ଦୀର୍ଘ ନିଶ୍ୱାସ ନେଲା ଓ କାନ୍ଧ ଗାମୁଛାରେ ମୁହଁ ପୋଛି କହିଲା, ହେଉ ଭଉଣୀ ବୋଲି ତ କହୁଛ ବସାଇ ନିଅ ।

ମନେ ମନେ ସ୍ତ୍ରୀ ମଧ୍ୟ ଭାବୁଥିଲା, ସ୍ୱାମୀ କହୁଛନ୍ତି ଯେତେବେଳେ କଥା ପଦକରେ ବ୍ୟବସାୟୀର ସ୍ତ୍ରୀ ଯାଇ ଶଗଡରେ ବସିଗଲା ।

ପ୍ରଥମେ ଧୀରେ ଧୀରେ ଶଗଡ ଗଡାଉଥିଲା ଶଗଡ ବାଲା, ତା’ପରେ ଧୀରେ ଧୀରେ ଶଗଡର ଗତି ବଢାଇବାକୁ ଲାଗିଲା । ଏପରିକି ସେ ଶଗଡକୁ ଏପରି ଭାବରେ ଦଉଡାଇଲା ଯେ, ବ୍ୟବସାୟୀ ଦଉଡି ଦଉଡି ବେଦମ୍ ହୋଇଗଲା ।

ଏହାପରେ ବ୍ୟବସାୟୀ ଭାବିଲା, ଏ ଶଗଡବାଲାଟା ଆଦୌ ଭଲ ଲୋକ ନୁହେଁ, ହୁଏତ ଚରିତ୍ରହୀନ ହୋଇଥିବ । ନାହିଁ ଏହାର କଅଁଳିଆ କଥାକୁ ଆଦୌ ବିଶ୍ୱାସ କରିବାର ନୁହେଁ । ଏହା ଭାବି ବ୍ୟବସାୟୀ ଖୁବ୍ ଜୋର୍ରେ ପାଟି କରି କହିଲା, ଶଗଡ ରଖ, ତାକୁ ଶଗଡରୁ ଓହ୍ଲାଇ ଦିଅ ।

ଶଗଡବାଲା ବ୍ୟବସାୟୀର ଆତୁର କଣ୍ଠର ଡାକ ଶୁଣି କହିଲା କାହିଁକି? ତମ କଥାରେ ଶଗଡ ରଖିବି ।

ବ୍ୟବସାୟୀ କହିଲେ, ମୋର ସ୍ତ୍ରୀକୁ ଏହିଠାରେ ଓହ୍ଲାଇ ଦେଇ ତମେ ତମର ଶଗଡ ନେଇ ଚାଲିଯାଅ । ଆମେ ଚାଲି ଚାଲି ବରଂ ଯିବୁ । ମୁଁ ତୁମ ଶଗଡ ସାଥିରେ ଏତେ ବେଗରେ ଦୌଡି ଦୌଡି ଯାଇପାରିବି ନାହିଁ ।

ଶଗଡିଆ କହିଲା, ତମେ ଦୌଡି ଦୌଡି କାହିଁକି ଆସୁଛ ଯେ, ତମର ପୁଣି ସ୍ତ୍ରୀ । ମୋ ସ୍ତ୍ରୀ କୁ ତମେ ତମର ସ୍ତ୍ରୀ କହୁଛ । ବାଃ ବାଃରେ ଭଦ୍ରଲୋକ ।

ଶଗଡିଆର ମୁଖରୁ ଏକଥା ଶୁଣି ବ୍ୟବସାୟୀ ଜଣକ ଚମକି ପଡିଲା, କ’ଣ ହେଲା? ତମ ସ୍ତ୍ରୀ, ଆରେ କି ଯୁଗ ହେଲା କି ଆସି । ଏହାପରେ ଖୁବ୍ ଜୋର୍ରେ ପାଟି କଲାରୁ ରାସ୍ତାରେ ଥିବା ଲୋକମାନେ ଶଗଡକୁ ଅଟକାଇଲେ ।

ଶଗଡ ବାଲା ଥିଲା କୃଷକ । ବାଟରେ ଲୋକେ ତାକୁ ଏକଥାର ମର୍ମ ପଚାରନ୍ତେ ଶଗଡିଆ କହିଲା, ମୋ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ମୁଁ ମୋ ଶଗଡରେ ବସାଇ ନେଇ ଯାଉଛି । ଦେଖୁନା ଏ ଲୋକଟା ଉପରେ ପଡି କହୁଛି ୟେ ତା’ ସ୍ତ୍ରୀ ବୋଲି ।

କିନ୍ତୁ ବ୍ୟବସାୟୀ ଜଣଙ୍କ କହିଲା, ନାଇ ଆଜ୍ଞା ଆମେ ଦୁହେଁ ଚାଲି ଚାଲି ଆସୁଥିଲୁ । ରାସ୍ତାରେ ଭେଟି ଏ ଲୋକଟା କହିଲା ଆରେ ଆରେ ତମେ ପୁରୁଷ ଲୋକ ପରା ଏ ରାସ୍ତାରେ ଚାଲି ଚାଲି ଯାଇପାରିବ । ହେଲେ ୟେ ଭଉଣୀକୁ କିପରି ଚଲାଇ ଚଲାଇ ନେଉଛ । ଗୋଟେ କାମ କର । ଏ ଭଉଣୀକୁ ମୋର ଶଗଡରେ ବସାଇ ଦିଅ । ମୁଁ ଶଗଡକୁ ଧୀରେ ଧୀରେ ଚଲାଉଛି । ତମେ ଆମ ପଛରେ ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ ଆସ । ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାସ ରେ ମୁଁ ସିନା ରାଜି ହୋଇଗଲି; ହେଲେ ଦେଖ ଚାଣ୍ଡାଳଟା ମୋ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ତା’ର ସ୍ତ୍ରୀ ବୋଲି କହିଲାଣି ।

ରାସ୍ତା ଲୋକେ ଶଗଡିଆଠାରୁ ସମସ୍ତ କଥା ଶୁଣି ସାରିବା ପରେ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ରାସ୍ତାଲୋକେ ପଚାରିଲେ, ଆଚ୍ଛା ତୁମେ କହିଲ ଭଉଣୀ ତୁମେ ସତରେ କାହାର ସ୍ତ୍ରୀ ।

ଏପରି କାଣ୍ଡକାରଖାନା ଦେଖିବା ପରେ ସ୍ତ୍ରୀ ଲଜ୍ଜିତ ହୋଇ ତଳକୁ ମୁଖ କରି ବସିଥିଲେ । ସମସ୍ତଙ୍କ କଥା ଶୁଣି ସେ ଆଉ କୌଣସି ଉତ୍ତର ଦେଲେ ନାହିଁ ।

ସେଥିଲାଗି ଏ କଥାର ସମାଧାନ ସେଠାରେ ହୋଇପାରିଲା ନାହିଁ । ଶେଷରେ ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ହେଲା ଯେ ଏକଥା ଏବେ ଏଠାରେ ସମାଧାନ ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ । କଥା ସମ୍ରାଟଙ୍କ ଦରବାରକୁ ଯିବା ଦରକାର ।

ଲୋକମାନେ ଶଗଡିଆ ସହିତ ବ୍ୟବସାୟୀ ଓ ତାଙ୍କର ସ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ନେଇ ସମ୍ରାଟଙ୍କ ଦରବାରରେ ଠିଆ କରାଇଦେଲେ ।

ସମ୍ରାଟ୍ ଏମାନଙ୍କୁ ଦେଖି ପଚାରିଲେ ତୁମ୍ଭେମାନେ କିଏ? ଏଠାକୁ କାହିଁକି ଆସିଛ?

ବ୍ୟବସାୟୀ ଜଣଙ୍କ ଆରମ୍ଭରୁ ଶେଷ ଯାଏଁ ସବୁ କଥା ଗୋଟି ଗୋଟି କରି ସମ୍ରାଟଙ୍କ ଆଗରେ କହିଗଲେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Children