Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡିଆ ଶିଶୁ ଗପ

Children

2  

ଓଡିଆ ଶିଶୁ ଗପ

Children

ଆକବର ବିରବଲ - ୮୪

ଆକବର ବିରବଲ - ୮୪

3 mins
7.2K


ସତ୍ୟ ବିଚାର-୨

ସାଙ୍ଗ ଟଙ୍କା ମାଗି ନ ପାଇବାରୁ ସେ ଆସି ଗ୍ରାମରେ ବସି ସଭା ଡକାଇଲା । ସଭାରେ ସ୍ୱପ୍ନରେ ଟଙ୍କା ଦେବା ଓ ଟଙ୍କା ଧାର ଦେବା କଥା ଉଠିଲା । କିନ୍ତୁ ସତକୁ ସତ ସେ ହାତରେ କେବେ ଦେଇଥିଲା କାହିଁକି ଦେଇଥିଲା, ଦେବା ଦିନର ତାରିଖ ସମୟ ସାଙ୍ଗ କହି ନ ପାରିବାରୁ କଥାର ପ୍ରମାଣ ହୋଇଗଲା ।

ଏହାପରେ ସାଙ୍ଗ ସମ୍ରାଟଙ୍କ ଦରବାରରେ ନେଇ ଏକଥା ପକାଇଲା । ଦରବାରରେ ସମ୍ରାଟ୍ ନିଜେ ଏକଥାର ବିଚାର କଲେ ଯେ ହେଲେ ବିଚାର କିଛି ଦେଇ ପାରିଲେ ନାହିଁ ।

ଶେଷରେ ସମ୍ରାଟ୍ ଚିନ୍ତା କଲେ ଯେ ଏବେ କଥାଟାକୁ ବିରବଲଙ୍କ ନିକଟକୁ ପଠାଇ ଦେଲେ ସେ ନିଶ୍ଚୟ ଏହାର ବିହିତ ବିଚାର କରିପାରିବେ ।

ଏଥର ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଖରୁ ଅଭିଯୋଗଟି ଫେରିଯାଇ ବିରବଲଙ୍କ ନିକଟରେ ଯାଇ ପହଁଚିଲା । ବିରବଲ ତହୁଁ ଦୁଇଜଣ ପ୍ରହରୀଙ୍କୁ ଡାକି ଗୋଟିଏ ବଡ ଦର୍ପଣ ସଭା ମଧ୍ୟ ସ୍ଥାନରେ ଥୋଇବାକୁ କହିଲେ ଓ ଗୋଟିଏ ଶହେ ଟଙ୍କା ନୋଟ୍ ସହିତ ଆଉ ଦୁଇ ଚାରିଟା ନୋଟ୍ ଦୂରରେ ଏପରି ଭାବରେ ରଖିଦେଲେ ଯେ ସେହି ଟଙ୍କାର ସ୍ୱରୂପମାନ ଦର୍ପଣ ଉପରେ ପଡିଲା ।

ସେଦିନ ଏହି ବିଚାରକୁ ଦେଖିବା ନିମନ୍ତେ ବହୁ ଲୋକ ଯାଇ ସେଠାରେ ଗଦା ହୋଇଗଲେ । ବିରବଲ କିପରି ଏହାର ବିଚାର କରି କଥାର ସମାଧାନ କରିବେ ତାହା ଦେଖିବେ ।

ସଭାରେ ବହୁ ଲୋକ ଗଦା ହୋଇଯିବା ପରେ ବିରବଲ ସେହି ଶହେ ଟଙ୍କା ଧାର ଦେଇଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ପାଖକୁ ଡାକି ପଚାରିଲେ – ତୁ ସ୍ୱପ୍ନରେ କେତେ ଟଙ୍କା ଧାର ଦେଇଥିଲୁ ବୋଲି କହୁଛୁ ।

ସାଙ୍ଗଟି କହିଲା – ଶହେ ଟଙ୍କା । ତୁ ତାକୁ ତୋର ଟଙ୍କା ଫେରି ପାଇବାକୁ କେତେଦିନ ହେଲା ମାଗୁଛୁ । ଯେଉଁଦିନ ସ୍ୱପ୍ନରେ ଦେଖିଲି ସେ ମୋତେ ଶହେ ଟଙ୍କା ଫେରାଇବାକୁ ଯାଇଛି ।

ଏହିପରି ବିରବଲ ଅନେକ ପ୍ରଶ୍ନ କଲେ ଓ ତା’ଠାରୁ ଉତ୍ତର ସଂଗ୍ରହ କରି ନେଲେ । ତା’ପରେ ଟଙ୍କା ଦେଇଥିବା ସାଙ୍ଗକୁ ଡାକି କହିଲେ, ଆଚ୍ଛା ଦେଖିଲୁ ବାପା, ଏହି ଦର୍ପଣରେ ଏତେ ଗୁଡାଏ ଟଙ୍କା ଅଛି ସେଥିରେ ତୋ’ର ଟଙ୍କାଟା ଅଛି ନା ନାହିଁ ଭଲ କରି ଚିହ୍ନି କହିବୁ ।

ସାଙ୍ଗଟି ବିରବଲଙ୍କ କଥାଶୁଣି ଦର୍ପଣକୁ ଭଲଭାବେ ଚାହିଁଲା । ଦର୍ପଣ ମଧ୍ୟରେ ଅନେକଗୁଡିଏ ନୋଟ୍ ଥିବାର ଦେଖିଲା । ସେହି ନୋଟ୍ ମଧ୍ୟରେ ଦଶ, କୋଡିଏ, ପଚାଶ ଓ ଶହେ ଟଙ୍କିଆ ନୋଟ୍ ଥିଲା । ସେଥି ମଧ୍ୟରେ ଗୋଟିଏ ମାତ୍ର ଶହେ ଟଙ୍କିଆ ନୋଟ୍ ଥିବାର ସେ ଦେଖିଲା ।

ବିରବଲ ପୁନଶ୍ଚ ପଚାରିଲେ ସେଥିରେ ଶହେ ଟଙ୍କିଆ ନୋଟ୍ ତୋର ଅଛି ।

ଲୋକଟି କହିଲା – ହଁ.. ହଁ.., ସେହିପରି ମୋର ଶହେ ଟଙ୍କିଆ ନୋଟ୍ଟି ଥିଲା । ସେହିପରି ଶହେ ଟଙ୍କାର ନୋଟ୍ଟି ସାଙ୍ଗକୁ ଧାର ଦେଇଥିଲି ।

ବିରବଲ ଏଥର କହିଲେ – ତୁମର ସ୍ୱପ୍ନରେ ଦେଇଥିବା ଟଙ୍କା ସତ୍ୟରେ ପ୍ରମାଣିତ ହେଲା । ତୁମେ ଅନ୍ୟ ସମୟରେ ତାଙ୍କୁ ଟଙ୍କା ଦେଇ ନଥିଲ ।

ଲୋକଟି କହିଲା – ହଁ ।

ତା’ପରେ ବିରବଲ କହିଲେ, ତାହା ହେଲେ ତୋ’ର ଶହେ ଟଙ୍କାଟା ସେହି ଦର୍ପଣ ମଧ୍ୟରେ ଅଛି, ତାହା ତୋର ନେଇଯା, ଏହାପରେ ତୋର ସାଙ୍ଗକୁ ଟଙ୍କାଧାର ଦେଇଛୁ ବୋଲି କହିବୁ ନାହିଁ ।

ଏହାପରେ ସାଙ୍ଗ ଜଣକ ଦେଖିଲା ଯେ, ତା’ର ଟଙ୍କା ଦର୍ପଣରେ ଅଛି । ସେଠାରୁ ନେଇଯାଆ ବୋଲି ଯେତେବେଳେ ଶୁଣିଲା, ସେତେବେଳେ ସେ କହିଲା, ଏ କି ଅସମ୍ଭବ କଥା । ଦର୍ପଣରେ ଦେଖାଯାଉଥିବା ଟଙ୍କା ନେବା କ’ଣ ସମ୍ଭବ ହୋଇପାରେ?

ବିରବଲ କହିଲେ – ତୁମର ସ୍ୱପ୍ନରେ ଦେଇଥିବା ଟଙ୍କା କଥା ଯଦି ସତ୍ୟ ହୋଇପାରିବ, ତାହାହେଲେ ଦର୍ପଣ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଟଙ୍କାକୁ ନେବା କାହିଁକି ସତ୍ୟ ହୋଇ ନ ପାରିବ ।

ବିରବଲଙ୍କ ଏପରି ବିଚାରରେ ସାଙ୍ଗ ଜଣକ ହଡବଡେଇ ଗଲା । ସେ ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ କହି ପକାଇଲା ନାହିଁ ଆଜ୍ଞା, ମୁଁ ମୋର ସାଙ୍ଗକୁ ସତରେ ଟଙ୍କା ଧାର ଦେଇନଥିଲି । ଏହି ସ୍ୱପ୍ନ ଦେଖିବା ପରେ ମୋର ଧାରଣା ହୋଇଥିଲା ଯେ, ମୁଁ ମୋର ସାଙ୍ଗକୁ ସତରେ ବୋଧେ ଶହେ ଟଙ୍କା ଧାର ଦେଇଥିଲି ମୁଁ ସେହି ଟଙ୍କାକୁ ତାଙ୍କୁ ମାଗୁଥିଲି । ଏପରି ଭୁଲ୍ ନିମନ୍ତେ ସାଙ୍ଗଙ୍କୁ ଭୁଲ୍ ମାଗୁଛି ।

ଏଥର ସାଙ୍ଗ ଜଣଙ୍କ ଟଙ୍କା ଦେଇନଥିବା କଥା ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଗଲାରୁ ବିରବଲ ସେହି ବିଚାର ସଭାରେ ଘୋଷଣା କଲେ ଯେ ସାଙ୍ଗକୁ ବିନା କାରଣରୁ ଟଙ୍କା ମାଗି ଅପମାନିତ କରିବା ସହିତ ମାନସିକ ଅଶାନ୍ତିରେ ପକାଇଥିବା ଅପରାଧରେ ଦୋଷୀ ସାଙ୍ଗ ନିର୍ଦୋଷ ସାଙ୍ଗକୁ ଦୁଇଦିନ ମଧ୍ୟରେ ପାଂଚଶହ ଟଙ୍କା ଜୋରିମାନା ସ୍ୱରୂପ ସମ୍ରାଟଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟାଳୟରେ ଦାଖଲ କରିବେ ।

ବିରବଲଙ୍କର ବିଚାରରେ ଦଣ୍ଡିତ ହୋଇ ସାଙ୍ଗଟି କାନ ମୁଣ୍ଡ ଆଉଁସି ହୋଇ ଘରକୁ ଫେରିଗଲେ । ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ଘରୁ ପାଂଚଶହ ଟଙ୍କା ଆଣି ଦରବାରରେ ଦାଖଲ କଲେ । ସମ୍ରାଟ୍ ବିରବଲଙ୍କର ଏହି ଚତୁର ବୁଦ୍ଧିରେ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଖୁସି ହୋଇ ରାଜସଭା ତରଫରୁ ପୁରସ୍କାର ଘୋଷଣା କଲେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Children